آفتاب

استقرار 41 کانون خلاقیت و نوآوری در دانشگاه‌های گیلان

استقرار 41 کانون خلاقیت و نوآوری در دانشگاه‌های گیلان

رییس سابق پارک علم و فناوری گیلان با بیان اینکه پارک علم و فناوری طی مدت فعالیت خود به دور از سلایق سیاسی عمل کرده است، گفت: نگاه حاکم در پارک علم و فناوری به دور از سلایق جناحی جوانان کارآفرین بوده است و به گونه‌ای عمل شده تا از ظرفیت این جوانان در جهت توسعه استان بهره گرفته شود.

به گزارش ایسنا، دکتر مجید متقی طلب در آیین تکریم و معارفه رییس پارک علم و فناوری گیلان با بیان اینکه پارک علم و فناوری گیلان از سال 82 رسما شروع به کار کرد، افزود: این پارک فعالیت خود را با 14 شرکت فعال در این حوزه در استان آغاز کرد.

وی حرکت در مسیر علم و فناوری را رمز توسعه کشور خواند و اظهار کرد: هدف پارک علم و فناوری توسعه دانش دانایی و حمایت از شرکت‌های دانش بنیان در مسیر توسعه است.

رییس سابق پارک علم و فناوری گیلان با اشاره به تشکیل 41 نقطه کانون خلاقیت نوآوری در دانشگاه‌های استان، تصریح کرد: پارک علم و فناوری بدون دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی معنا ندارد و کانون‌های خلاقیت و نوآوری در تمام دانشگاه‌های استان مستقر هستند.

وی از برگزاری 7 دوره فن بازار در استان خبر داد و گفت: فن‌بازارهای برگزار شده در راستای معرفی و تجاری‌سازی محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان است.

متقی طلب با بیان اینکه پارک علم و فناوری طی مدت فعالیت خود به دور از سلایق سیاسی عمل کرده است، یادآور شد: نگاه حاکم در پارک علم و فناوری به دور از سلایق جناحی جوانان کارآفرین بوده است و به گونه‌ای عمل شده تا از ظرفیت این جوانان در جهت توسعه استان بهره گرفته شود.

وی، ضعف درک اهمیت موضوع توسعه دانش محور در کشور را از مشکلات حوزه علم و فناوری بیان کرد.

متقی‌طلب با بیان اینکه گیلان به عنوان دبیرخانه پارک علم و فناوری کشورهای اسلامی است، گفت: در ابتدای فعالیت این دبیرخانه 5 کشور عضو آن بوده‌اند ولی هم اکنون 18 کشور عضو شبکه پارک‌های علم و فناوری کشورهای اسلامی هستند.

وی در پایان با اشاره به فعالیت 300 شرکت و موسسه در ساختارهای مختلف در گیلان، خاطرنشان کرد: 250 هسته و واحد فن‌آور در پارک علم و فناوری گیلان مسقر هستند و همچنین این پارک دارای 16 هزار متر مربع فضای کالبدی است.

انتهای پیام

کد N1886121

وبگردی