آفتاب
معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش:

باید فعالیت های حرکتی دانش آموزان را توسعه دهیم/ خطر نسل نشسته

باید فعالیت های حرکتی دانش آموزان را توسعه دهیم/ خطر نسل نشسته

معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه در هزاره سوم با خطر نسل نشسته روبه‌رو هستیم، گفت: باید تلاش کنیم برای سلامتی نسل آینده فعالیت های حرکتی را توسعه دهیم.

به گزارش خبرگزاری مهر، مهرزاد حمیدی معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش در مراسم اختتامیه مسابقات ورزشی دانش‌آموزان شهر تهران که در خانه معلم آموزش و پرورش منطقه ۳ برگزار شد، اظهار کرد: بیش از چهار میلیون دانش‌آموز در المپیادهای ورزشی در  سطح کشور شرکت کرده‌اند.

وی با بیان اینکه برگزاری المپیاد ورزشی در استان‌ها از مهم‌ترین اقدامات وزارت آموزش و پرورش در حوزه ورزشی در مدارس به شمار می‌رود، گفت: مدرسه، کانون تربیت و تحول محله است و نقش ورزش به عنوان پیش‌قراول و پیش گام سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بی بدیل است.

حمیدی ادامه داد: مدرسه محوری، کیفیت گرایی، همگانی کردن فعالیت‌ها، برنامه محوری، علمی و تخصصی بودن برنامه‌ها، اخلاق محوری و مشارکت محوری، ۷ سیاست مأخوذ ما از سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است که برنامه‌های‌مان بر اساس این ۷ سیاست است.

وی با اشاره به افزایش ساعت ورزش به عنوان یکی از مهم‌ترین برنامه‌های وزارت آموزش و پرورش که نقش مهمی در افزایش فعالیت‌های حرکتی دانش آموزان دارد، افزود: در کلاس دوازدهم با دو ساعت درس تربیت بدنی آغاز می‌شود و ۴۰ میلیارد تومان برای این موضوع در نظر گرفته شده است.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: اگر ۷ هزار کانون درون مدرسه‌ای به ظرفیت کانون‌های برون مدرسه‌ای اضافه شده است و اگر ورزش صبحگاهی و حیاط پویا اتفاق افتاد، همه اینها با دیدگاه‌های برگرفته از سند تحول بنیادین اجرا شده است. 

وی اضافه کرد: ما نه تنها برنامه‌های عمومی را مدرسه محور کرده‌ایم بلکه برنامه‌های ورزش قهرمانی را هم مدرسه محور برگزار می‌کنیم؛ مسابقات ورزشی باید از درون مدرسه بجوشد و آموزش و پرورش منشأ جوشش استعدادهاست.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: به تمام مدیران ارزشمند مدارس کشور تعظیم می‌کنم به‌ویژه مدیرانی که در حوزه اجرایی کردن سند تحول مشارکت فعال دارند؛ امروز شادی مدرسه در گروی توسعه فعالیت‌های ورزشی است و افزایش انس بچه‌ها به مدرسه در گروی افزایش فعالیت‌های مفرح و تربیت بدنی است.

حمیدی ستبا بیان اینکه در هزاره سوم با خطر نسل نشسته روبه‌رو هستیم، افزود: باید تلاش کنیم برای سلامتی نسل آینده فعالیت های حرکتی را توسعه دهیم؛ امروز به جوانانی که از نظر جسمانی قوی باشند نیازمند هستیم.

وی تصریح کرد: امروز به عنوان یک کارشناس می‌گویم، حرکت و تحرک و پویایی برای نسل ما از فرمول‌های مندلیف و فرمول های فیزیک مهم‌تر است پس باید سلامت در اولویت قرار دارد. سلامت و علم باید در کنار هم باشد.

کد N1885327

وبگردی