آفتاب
توسط محققان داخلی؛

سامانه مدیریت اسناد طراحی شد

سامانه مدیریت اسناد طراحی شد

یک شرکت دانش‌بنیان ایرانی با کمک تسهیلات صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک (صحا) اقدام به طراحی و توسعه سامانه مدیریت اسناد کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از صحا، بهره‌گیری از روش‌های مدیریت دانش سازمانی از مهمترین عوامل رشد پایدار سازمان‌ها است، ازاین‌رو در تمام دنیا ابزارهای مدیریت دانش، اسناد و محتوا توسعه پیدا کرده‌اند.

ایجاد درکی صحیح از دانش سازمان در حوزه مدیریت محتوای سازمانی از اهداف سامانه مدیریت اسناد است که با تحلیل محتوای اطلاعات از طریق سیستم جستجوگر و دیگر ماژول‌های موجود در آن می‌توان درک بهتری از این جریان دانش و به دنبال آن درک صحیح تری از سازمان خود به دست آورد.

آب نیکی مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان با اشاره به اینکه اسناد به‌عنوان ورودی، بستر و نتیجه فرآیندها اهمیت بالایی در سازمان‌ها دارند، گفت: سامانه مدیریت اسناد و محتوا به‌ روزترین روش‌های طبقه‌بندی و دسترسی به دانش سازمانی را باهدف ایجاد بهترین ساختار برای کارکنان سازمان‌ها در خود جای داده است.

وی عنوان کرد: گستره عملیاتی این سامانه همه اسناد کاغذی و الکترونیک سازمان، از صفحات وب، گزارش‌ها، نامه‌ها تا کاتالوگ‌ها و مجله‌ها است.

مدیرعامل این شرکت تاکید کرد: این سامانه امکان جستجو پیشرفته با استفاده از جستجوگر هوشمند ویرا امکانات جامعی باهدف دسترسی، جستجو و طبقه‌بندی اطلاعات را نیز فراهم کرده است.

آب نیکی ادامه داد: این سامانه نیازمندی‌های مشتریان ازجمله سازمان‌های اداری-اجرایی و سازمان‌های علمی-پژوهشی را نیز پوشش می‌دهد.

وی گفت: سامانه هوشمند مدیریت اسناد و محتوا ابزار کامل و جامعی است که می‌تواند محدودیت عدم‌دسترسی به یک سند یا دانش سازمانی را رفع و با طبقه‌بندی مناسب اسناد و محتوا به شکل فایل و یا ایجاد فرم‌های اطلاعاتی مناسب این مشکل را در سازمان برطرف کند.

مدیرعامل این شرکت گفت: این سامانه به‌گونه‌ای طراحی‌شده که امکان بازیابی تمامی سرویس‌های خود را در صورت بروز مشکل در سریع‌ترین زمان دارد و همچنین تمامی داده‌های انتقال داده‌شده به سامانه حداکثر ظرف مدت ۱۲ ساعت بعد از انتقال کامل در سامانه اندیس‌گذاری شده و قابل‌دسترسی و گزارش‌گیری است.

کد N1885310

وبگردی