آفتاب

نخستین صندوق جسورانه دانشگاه تهران راه‌اندازی شد | آغاز پذیره‌نویسی از ۵ خرداد

نخستین صندوق جسورانه دانشگاه تهران راه‌اندازی شد | آغاز پذیره‌نویسی از ۵ خرداد

همشهری آنلاین: نخستن صندوق جسورانه دانشگاه تهران با حضور معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور و رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار با هدف تأمین شرکت‌های دانش‌بنیان رونمایی شد.

به گزارش فارس،‌ نخستین صندوق سرمایه‌گذاری جسورانه یکم در دانشگاه تهران با حضور سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور، محمود نیلی‌احمدآبادی رئیس دانشگاه تهران، شاهپور محمدی رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار و محقر رئیس سازمان سرمایه‌گذاری دانشگاه تهران رونمایی شد.

این صندوق قرار است در حوزه تبدیل ایده‌ها به اختراع و در نهایت تجاری‌سازی نقش تأمین مالی و مکمل ایفا کند.

شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت‌آپ‌ها برای تأمین منابع مالی خود پیش از این باید سراغ نظام بانکی می‌رفتند که با راه‌اندازی صندوق‌‌های جسورانه دامنه تأمین مالی در این حوزه وسیع‌تر شد.

صندوق سرمایه‌گذاری جسورانه یکم دانشگاه تهران به عنوان پنجمین صندوق در بازار سرمایه کشور مورد بهره‌برداری قرار گرفت و قرار است به لحاظ کمّی و کیفی این صندوق‌ها در آینده توسعه پیدا کنند.

34 درصد از سهام این صندوق در اختیار دانشگاه تهران و نهادهای زیرمجموعه‌اش شامل پارک علم و فناوری و شرکت توسعه سرمایه‌گذاری است و مابقی سهام ممتاز آن از طریق شرکت‌های تأمین سرمایه فعال در بازار سرمایه تأمین شده است.

صندوق‌های جسورانه در قالب یک هلدینگ تشکیل می‌شوند که زیر مجموعه آن شرکت‌های دانش‌بنیان قرار می‌گیرند. 

این صندوق‌ها در ازای سهام با آن شرکت‌ها شریک می‌شوند و حتی در نحوه حساب و کتاب‌ها و نقل و انتقال پول نیز نقش مهمی دارند. 
کد N1884854

وبگردی