آفتاب

امدادرسانی به بیش از دو هزار تن از سیل و آبگرفتگی/ دو تن همچنان مفقود

امدادرسانی به بیش از دو هزار تن از سیل و آبگرفتگی/ دو تن همچنان مفقود

​رئیس سازمان امداد و نجات سازمان هلال احمر با اعلام امدادرسانی در ۵۸ شهر، روستا و منطقه عشایرنشین متاثر از سیل در هفته اخیر تاکید کرد: دو هزار و ۲۰۰ تن خدمات امدادی لازم را دریافت کردند.

به گزارش ایلنا، مرتضی سلیمی با اعلام گزارش عملیات سیل و آب‌‌گرفتگی از ٣٠ اردیبهشت تا چهار خرداد گفت: ١٣ استان آذربایجان شرقی و غربی، اردبیل، اصفهان، البرز، تهران، چهارمحال و بختیاری، زنجان، قزوین، قم، کردستان، گیلان و همدان در این مدت متاثر از سیل و آب‌‌گرفتگی بوده است.

وی با اشاره به امدادرسانی در ٥٨ شهر، روستا و مناطق عشایرنشین اظهار داشت:‌ در این عملیات‌ها در مجموع دو هزار و ۲۰۰ تن خدمات لازم را دریافت کرده و ۱۱۵ تن از خدمات اسکان اضطراری بهره برده و ۲۸ تن به مناطق امن منتقل شدند.

​رئیس سازمان امداد و نجات سازمان هلال احمر با اشاره به مفقودی دو تن و تخلیه آب از ۲۴۶ واحد مسکونی و رهاسازی ۱۵ دستگاه خودرو از مسیر سیلاب با بکارگیری ۱۳۵ تیم امدادی تصریح کرد: در این زمینه ۲۶ دستگاه چادر، ۵۷۵ تخته پتو، ۱۶۵ تخته موکت، ۳۳ ست ظروف، ۶۰۵ کیلوگرم نایلون، ۱۴۰۰ قوطی انواع کنسرو، ۳۸۵ کیلوگرم برنج، ۱۶۸ کیلوگرم روغن، ۲۳۵ کیلوگرم حبوبات و ۲۶۰ کیلوگرم قند و شکر توزیع شده است.

به گفته سلیمی، امدادرسانی در آذربایجان شرقی و غربی و همچنین زنجان ادامه دارد و جست‌وجوی مفقودین در میانه (آذربایجان شرقی) و بیجار (کردستان)ادامه دارد.

کد N1884149

وبگردی