آفتاب

سفری از دل شهر سوخته به سرزمینهای باستانی در زیر آب

سفری از دل شهر سوخته به سرزمینهای باستانی در زیر آب

سفر یکی از لذت های توصیف ناپذیر زندگی است ، فرصتی که در آن می توانید اطراف جهان گردش کنید و قومیت ها و آداب و رسوم کشورهای مختلف را بشناسید و ببینید و با فرهنگ و مردمان سرزمین های مختلف آشنا شوید. با ما همراه شوید تا شما را به اعجاب انگیز ترین جاذبه های گردشگری ببریم.

شهر آیوتایا، سفر به گذشته سوخته
آیوتایا شهری زیبا و جادویی با معابد شگفت انگیز است که در سال 1351 بنا شده است و در 80 کیلومتری شمال شهر بانکوک قرار دارد. آیوتایا حدود چهارصد سال پایتخت تایلند بوده. این شهر در زمان خود از بزرگترین شهرهای دنیا و مرکز تمدن آسیای جنوب شرقی و از ثروتمندترین شهرهای آسیا بوده است.
آیوتایا به مدت 417 سال بازرگانان را از اروپا و آسیا جذب می کرده و یک مرکز مهم سیاسی، اقتصادی و مذهبی و یکی از بزرگترین شهرهای جهان در زمان خود بوده است .که سرانجام در سال 1767 مورد هجوم برمه قرار گرفت و تخریب شد. حدود نیم قرن پیش بازسازی بقایای آیوتایا شروع شد و 25 سال پیش در فهرست جهانی یونسکو قرار گرفت.
بسیاری از بقایای معابد و کاخ ها چون در آن زمان از سنگ ساخته شده بودند تقریبا به صورت سالم باقی مانده است. بقایای به جا مانده از آنها در حال حاضر گردشگران زیادی را جلب می کند.
این شهر یکی از نقاط دیدینی تاریخی و باشکوه تایلند است. بازدیدکنندگان می توانند در این شهر تاریخ تایلند را در معابد برجسته و بقایای پایتخت قدیمی در داخل شهر .و در اطراف شهر که بین دو رودخانه قرار گرفته است مشاهده نمایند. پارک تاریخی این شهر نیز در قلب شهر واقع شده است. این شهر دارای 400 معبد و قصر می باشد.
آیوتایا علاوه براینکه جاذبه گردشگری مهمی در تایلند است یک سایت گسترده باستان شناسی نیز هست. در میان ساختمان هایش که قدم بزنید می توانید ردیفی از بوداهای نیمه ویران شده و سر بودائی که پس از تخریب شدن تنه اش در میان ریشه های درخت جای گرفته است را تماشا کنید.  آیوتایا بهشت رویایی گردشگران  تور تایلند است که با طبیعت زیبا، سواحل طلایی و امکانات توریستی مقصدی عالی برای سفر و استراحت است.

دریاچه کیاندو چین
دریاچه کیاندو یا همان دریاچه هزاران جزیره در ژیژانگ در 150 کیلومتری هانگژو قرار دارد .این دریاچه از 1078 جزیره کوچک و بزرگ به وجود آمده است و برای همین لقب هزاران جزیره را به خود گرفته است .
زمانی که مخزن سد رود زین  برای تامین آب هانگژو ساخته شد ، در این منطقه سیلی به وسعت 573 کیلومتر مربع ایجاد شد و باعث به وجود آمدن این جزیره ها و این دریاچه مصنوعی شده است .
یکی از دلایل شهرت این دریاچه آب بسیار تمیز آن است که در تولید آب های معدنی به کار می رود .
آب این دریاچه باعث رشد درختان و سرسبز شدن  چشم گیر این جزایر شده است به طوری که در این منطقه جزیره های  اختصاصی به و جود آمده اند  که هر یک برای ویژگی خاصی مورد توجه هستند
مانند جزیره پرندگان . جزیره مارها میمون ها و جزیره قفل که واقعا به شکل یک قفل است .
در پروژه ساخت مخزن  رود زین دو شهر  باستانی شی چنگ و هی چنگ و چندین شهر کوچک دیگر کاملا زیر آب رفتند و حدود 30 هزار نفر بی خانمان شدند .
شهرهای باستانی شی چینگ  و هی چنگ در گذشته در دامنه کوه ووشی قرار داشتند و بعد از سیل ساختگی، زیر آب رفتند . این دو شهر بیش از 1300 سال قدمت دارند و در گذشته  مراکز سیاسی و تجاری بوده اند  .
باز مانده های شهر های شی چنگ و هی چنگ  در سال 2001 برای اولین بار بعد از 40 سال توسط گردشگران تور چین پیدا شدند 

راه آهن جنگلی مالزی
راه آهن جنگلی مالزی خود یکی از جاذبه های گردشگری تور مالزی محسوب می شود . راه آهنی که از میان جنگل عبور می کند و در بیشتر موارد هر دو طرف ریل ها با درختان انبوه و جنگل پوشیده شده اند .
این راه آهن ورود به بخش های کمتر شناخته شده مالزی را برایتان مهیا می کند .بیشتر مسیر راه آهن از میان جنگل می گذرد و در مکانهایی که شاید به ذهنتان خطور نکند ایستگاه قرار داده شده است .
شبکه راه آهن مالزی به شکل حرف Y است .سیستم خطوط ریلی مالزی که عمدتا کند هم هستند ، دارای دو خط اصلی است ، یکی از این خطوط از سواحل غربی و سنگاپور به سمت کوالالامپور و در نهایت تایلند امتداد می یابد و خط دوم که به خط ساحل شرقی معروف است، این بخش از راه آهن مالزی از شهر تومپات در نزدیکی کوتابهارو شروع می شود و پس از اینکه زمین های ساحلی را رد کرد.
به مسیر اصلی تردد این کشور در گماس می رسد و در مسیر خود از جاهای دور از ذهن و دور افتاده ای  که گاها ناشناخته است و تردد در آنها بسیار کم است ،عبور می کند .خطوط از نظر ارائه خدمات دو دسته اند یا اکسپرس هستند یا محلی و هر یک بر اساس خدماتی که ارائه میدهند درجه بندی می شوند . قطارهای اکسپرس فقط در ایستگاههای اصلی توقف دارند و سریع تر به مقصد میرسند . اما قطارهای محلی به تعداد دفعات بیشتری توقف خواهند داشت و کند تر حرکت میکنند .

http://www.aftabir.com
کد N1882605

وبگردی