آفتاب

دولت روسیه متهم به نقض حقوق کارگران مهاجر شد

دولت روسیه متهم به نقض حقوق کارگران مهاجر شد

گزارش نهاد حقوق بشری human rights watch حاکی از آن است که کارگران مهاجری که در روند ساخت ورزشگاه‌ها و بناهای تفریحی جام جهانی فوتبال ۲۰۱۸ در روسیه مشارکت داشته‌اند، معوقات مزدی دارند و به خاطر شرایط طاقت‌فرسای کار آسیب دیده‌اند.

به گزارش ایلنا به نقل پایگاه خبری شبکه تلویزونی الجزیره، گزارش‌های نهاد حقوق بشری human rights watch حاکی از آن است که کارگران مهاجری که در روند ساخت ورزشگاه‌ها و بناهای تفریحی جام جهانی فوتبال ۲۰۱۸ در روسیه مشارکت داشته‌اند، بین ۵ ماه تا یک سال معوقات مزدی دارند.

کارفرمای این کارگران؛ دولت روسیه است که هزینه‌های مربوط به ساخت ورزشگاه‌ها را فراهم کرده‌ است، اما احداث مراکز تفریحی در دست بخش خصوصی بوده است.

این کارگران که بیشتر مهاجر هستند و از کشورهای آسیای مرکزی (تاجیکستان، ازبکستان، ترکمنستان و...) به روسیه آمده‌اند، در شرایط طاقت‌فرسایی کار می‌کردند. برای نمونه آنها در زمستان که برودت هوای شهرهای روسیه به منفی ۲۵ تا منفی ۳۰ درجه و حتی کمتر می‌رسد نیز کار می‌کردند.

 پس از معاینات پزشکی مشخص شد که بدن آنها به شدت از سرما آسیب دیده و اعضا و جوارح بدن‌ آنها همچون کلیه و کبد و... آسیب‌های جدی دیده است. با این حال دولت فکری به حال حفاظت از جان آنها در مقابل یخبندان زمستان نکرده است. از طرفی تمامی این کارگران که تعداد آنها هیچگاه به‌صورت رسمی اعلام نشده است، از داشتن قراردادکار با کارفرما محروم بوده‌اند و دست‌شان برای پیگیری شکایت‌هایشان از کارفرما چندان باز نیست.

کد N1880773

وبگردی