آفتاب

لزوم رفع مشکل تداخل اراضی و مقابله با بیابان زایی در استان کرمان

لزوم رفع مشکل تداخل اراضی و مقابله با بیابان زایی در استان کرمان

معاون وزیر و رییس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: ممیزی اراضی، اجرای طرح کاداستر و اخذ سند تک برگی از جمله اقداماتی است که در راستای حفظ حقوق بیت المال انجام می‌شود.

به گزارش ایلنا،  خلیل آقایی معاون وزیر و رییس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور در نشست مشترک با استاندار استان کرمان و مجمع نمایندگان مجلس این استان ضمن تشریح وظایف منابع طبیعی و چالش‌های موجود در این بخش تاکید کرد: مشکل تداخلات اراضی مردم منطقه باید در اسرع وقت حل و فصل شود.

وی، استان کرمان را یکی از استان‌های هدف در مقابله با بیابان‌زایی دانست و خاطرنشان کرد: استفاده از سرمایه اجتماعی و جوامع محلی سرعت راه مقابله با بیابان‌زایی را افزایش می‌دهد.

رییس سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور گفت: با همکاری مسوولان استان امسال سطح بیشتری از اراضی بیابانی استان کرمان تحت پوشش تثبیت شن و مالچ‌پاشی قرار می‌گیرد.

در این نشست علیرضا رزم حسینی استاندار کرمان و حبیب‌اله نیکزادی نماینده مردم شهرستان‌های بم، نرماشیر و فهرج با ارائه گزارشی درباره وضعیت اقلیمی استان، پدیده گردوغبار و هجوم ریزگردها در شرق استان کرمان و منطقه ریگان، خواستار مقابله بیشتر دولت با پدیده بیابان‌زایی شدند و سرانجام با تشریح مشکلات کشاورزان و بهره‌برداران تاکید کردند که با همکاری سازمان جنگل‌ها و مسوولان استان کرمان مشکلات موجود هر چه سریع‌تر مرتفع شود.

 

کد N1878886

وبگردی