آفتاب
توسط نشر چشمه انجام شد؛

چاپ ترجمه ای جدید از کتاب «انسان خردمند»

چاپ ترجمه ای جدید از کتاب «انسان خردمند»

کتاب «ساپی ینس» (گشت و گذاری در تاریخ بشر) نوشته یووال نواح حراری با ترجمه محسن مینو خرد توسط نشر چشمه منتشر و راهی بازار نشر شد.

به گزارش خبرنگار مهر، کتاب «ساپی ینس» (گشت و گذاری در تاریخ بشر) نوشته یووال نواح حراری به تازگی با ترجمه محسن مینو خرد توسط نشر چشمه منتشر و راهی بازار نشر شده است. این کتاب چهل و ششمین عنوان از مجموعه «اسطوره و تاریخ» است که توسط این ناشر چاپ می شود.

پیش از این، اولین ترجمه از کتاب مورد نظر با عنوان «انسان خردمند» با ترجمه نیک گرگین توسط نشر نو منتشر و راهی بازار نشر شد. این کتاب پس از چاپ ترجمه‌اش به زبان انگلیسی و در دست قرار گرفتن این ترجمه در اختیار نیک گرگین، به فارسی برگردانده شده است. «انسان خردمند» به بیش از ۳۰ زبان ترجمه شده و یکی از آثار بین المللی است که در فهرست پرفروش ها بوده است. شخصیت هایی چون اوباما، بی گیتس و ... خواندن این کتاب را به دیگران توصیه کرده اند.

یووال نواح حراری نویسنده اثر پیش رو، دارای مدرک دکترای تاریخ از دانشگاه آکسفورد است. او در حال حاضر به تدریس تاریخ جهان مشغول است. این محقق در سال ۲۰۱۲ برنده جایزه سالانه پولانسکی به خاطر خلاقیت و ابتکار در علوم انسانی شد. نواح حراری می گوید: «من همه را ترغیب می کنم تا فارغ از اعتقاداتشان روایات اساسی موجود در دنیا را زیر سوال ببرند و تحولات گذشته را به علایق کنونی مربوط سازند و از مباحث جنجالی نهراسند.»

این کتاب ۴ بخش اصلی دارد که عبارت اند از: انقلاب شناختی، انقلاب کشاورزی، یگانه گردی بشریت و انقلاب علمی. در این بخش ها، عناوین و موضوعاتی چون روزی از زندگی آدم و حوا، اهرام سازی، دادگری ای در تاریخ نیست، پیکان تاریخ، بوی خوش پول، قانون دینی، درخت دانش، راز کامیابی، چرخ صنعت، مرام کاپیتالیستی، پایان هوموساپی ینس، کشف نادانی و ... مطرح شده اند.

پیش از شروع مطالب کتاب هم خط زمانی تاریخ در عنوان هایی که از ۱۳ و نیم میلیارد سال پیش شروع شده و تا روزگار کنونی و آینده می رسند، درج شده است.

در قسمتی از این کتاب می خوانیم:

شکل نقره سکه نبود، بلکه ۸/۳۳ گرم نقره بود. وقتی قانونگان حمورابی می گفت اگر مردِ بالادستی برده زن را بکشد باید به صاحبش بیست شکل نقره بپردازد، منظور این بوده می بایست ۱۶۶ گرم نقره بپردازد، نه بیست سکه. بیش ترینه اصطلاح های مالی در عهد عتیق

کد N1878199

وبگردی