آفتاب

برگزاری هفته خوابگاهها با شعار "خوابگاه دانشجویی نماد همبستگی اقوام و انسجام ملی"

برگزاری هفته خوابگاهها با شعار "خوابگاه دانشجویی نماد همبستگی اقوام و انسجام ملی"

مسئول امور خوابگاههای دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به برنامه هفته خوابگاهها در این دانشگاه، عنوان کرد: هفته خوابگاهها امسال با شعار "خوابگاه دانشجویی نماد همبستگی اقوام و انسجام ملی" در حال اجراست.

محمد سوری در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به نامگذاری روزهای هفته خوابگاهها با هدف اجرای برنامه های متنوع، اظهار کرد: "مهارت های زندگی؛ سبک زندگی سالم"، "خوابگاه؛ ورزش همگانی، نشاط و تندرستی"، "خوابگاه دانشجویی؛ بهداشت و تغذیه سالم"؛ "شورای صنفی نماد همکاری و مشارکت اجتماعی"؛ "خوابگاه؛ ایمنی، آمادگی در شرایط بحرانی"؛ "خوابگاه دانشجویی؛ تاب آوری و مسئولیت پذیری فردی" و "خوابگاه دانشجویی؛ تنوع اقوام و انسجام ملی" عناوین روزهای مختلف این هفته است.

وی با بیان اینکه بیش از4هزار دانشجوی پزشکی، پیراپزشکی، دندانپزشکی، دارو سازی و رشته های مرتبط بهداشت، صنایع غذایی و پرستاری در خوابگاههای دانشگاه ساکن هستند، گفت: دانشگاه 14 خوابگاه دارد که 2 خوابگاه استیجاری و مابقی ملکی هستند. البته این خوابگاه ها در سطح شهر پراکنده هستند.

وی با بیان اینکه دانشگاه یک خوابگاه متاهلی 35 واحده نیز دارد، عنوان کرد: البته ساختمان این خوابگاه مستهلک شده و باید بازسازی شود.

مسئول امور خوابگاههای دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به قدمت اکثر ساختمان های خوابگاهی این دانشگاه، تصریح کرد: این ساختمانها دائما در حال بازسازی هستند ولی طبیعتا سرعت فرسودگی خوابگاه ها از سرعت بازسازیشان جلوتر است.

سوری به اجرای دائم برنامه های فرهنگی در خوابگاهها اشاره کرد و گفت: بخشی با عنوان مدیریت تعالی فرهنگی در خوابگاهها ایجاد شده که دائما با دانشجویان درارتباط بوده و برنامه های متنوع تفریحی و فرهنگی اجرا می کند.

مسئول امور خوابگاههای دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به ظرفیت پذیرش دانشجویان در خوابگاه، عنوان کرد: تعداد ورودی و خروجی دانشجویان در خوابگاهها برابر نیست؛ ولی با این حال سال گذشته دانشجویان ورودی جدید به صورت 100 درصدی در خوابگاهها اسکان داده شدند.

وی همچنین به ارایه برنامه های جدید در سطح خوابگاهها اشاره کرد و گفت: بیشترین دغدغه ما این است که دانشجو در فضای خوابگاهی احساس امنیت کند که در این راستا برنامه هایی داریم که در صورت تصویب به صورت تخصصی عملیاتی خواهد شد.

سوری در پایان به هماهنگی‌های صورت گرفته با بخشهای مختلف معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه برای اجرای برنامه های متنوع در خوابگاهها اشاره کرد و گفت: برگزاری تریبونهای آزاد دانشجویی، توزیع سبد صبحانه و غذای سالم، نمایش فیلم و برگزاری جلسات نقد و بررسی، تجهیز دارویی خوابگاهها، انتخاب و تقدیر دانشجویان از اقوام و مذاهب مختلف، برگزاری مسابقات ورزشی، تفریحی و فرهنگی، برگزاری مانور مواقع بحران، مشاوره های سلامت روان، انتخابات شوراهای صنفی و بازدید مسوولان دانشگاه از خوابگاهها برخی از برنامه های تدارک دیده شده برای هفته خوابگاههاست.

همچنین رحمت علی معاون اداره امور خوابگاههای دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی نیز با اشاره به برنامه این دانشگاه برای اسکان صد درصدی متقاضیان خوابگاه، عنوان کرد: خوابگاه جدید دانشگاه با نام گل مریم با 700 نفر ظرفیت در حال احداث است که با تکمیل آن بسیاری از کمبودها برطرف خواهد شد.

انتهای پیام

کد N1876938

وبگردی