آفتاب

تروریست‌ها از خلأهای مرزی سوءاستفاده می‌کنند/ اعلام آمادگی مقابله با جریان‌های تکفیری در مرز ایران و پاکستان

تروریست‌ها از خلأهای مرزی سوءاستفاده می‌کنند/ اعلام آمادگی مقابله با جریان‌های تکفیری در مرز ایران و پاکستان

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، صبح امروز دادستان کل پاکستان با هیات همراهش با غلامحسین محسنی اژه‌ای معاون اول قوه قضائیه دیدار کرد.

در این دیدار محسنی اژه‌ای با تشکر از سفیر پاکستان گفت: امیدواریم سفیر بتواند تلاش‌های بیشتری برای مسائلی که بین ایران و پاکستان است داشته باشد. کشورهای همسایه همیشه باید مسائل فیمابین را رصد و تصمیمات مقتضی را اتخاذ کنند.

وی تاکید کرد: نظام سلطه تلاش می‌کند مشکل ایجاد کند لذا این دیدارها لازم است.

سخنگوی قوه قضائیه با بیان اینکه برنامه‌ها در سطوح مختلف بین ایران و پاکستان وجود دارد، تصریح کرد: این برنامه‌ها باید با توافقنامه‌هایی که وجود دارد، عملیاتی شود تا مسائل بین دو کشور محقق شود.

محسنی اژه‌ای اظهار کرد: در این مقطع شاید بیش از همه ادوار گذشته دشمن برای جلوگیری از پیشرفت کشورهای اسلامی و تحمیل هزینه به آنها تلاش می‌کند. آنها ناجوانمردانه در کشورهای اسلامی در حال ایجاد تفرقه هستند و هزینه این تفرقه را می‌خواهند به گردن این کشورها بیندازند.

وی با بیان اینکه وزارتخانه‌های امور خارجه و سفرا می‌توانند نقش بسزایی داشته باشند، تاکید کرد: قوه قضائیه دو کشور هم می‌توانند در مسائل قضائی نقش ویژه‌ای ایفا کنند.

معاون اول قوه قضائیه با اشاره به اهمیت موضوع امنیت یادآور شد: امنیت کشورها امروز مورد تهدید کشورهای سلطه است و جریان‌های تکفیری و تروریستی هم سعی می‌کنند از خلأهایی که در مرزها وجود دارد سوءاستفاده کنند. بعضا ترددهای غیرمجاز ممکن است از این خلأها صورت بگیرد که نقش قوه قضائیه در اینجا مهم می‌شود.

محسنی اژه‌ای با اشاره به آمادگی کامل کشور تصریح کرد: آمادگی داریم که هر نوع مقابله‌ای با تروریست‌ها و هر کسی که تهدید و خطری را برای دو کشور ایران و پاکستان ایجاد می‌کند، داشته باشیم.

اشتر اوصف علی دادستان کل پاکستان در دیدار با معاون اول قوه قضائیه با تشکر از قوه قضائیه ایران و معاون اول قوه قضائیه گفت:‌ ما افراد را قاضی خطاب می‌کنیم اما شما را به طور خاص عالیجناب مورد خطاب قرار می‌دهیم و بهترین آرزوها را از طرف پاکستان و مردم آن کشور به شما تقدیم می‌کنیم.

وی با بیان اینکه دوستی ما ریشه عمیق دارد و در زمان حال و آینده هم ادامه خواهد داشت، گفت: مانند همه همسایگان سنت اسلام و حسن همجواری باید بین همسایگان تقویت شود. علاوه بر موضوع جغرافیایی آنچه دو کشور را به هم پیوند داده اسلام و حسن برادری بین دو طرف است که وقتی مشکلی پیش می‌آید اقدامات خوبی صورت می‌گیرد.

دادستان کل پاکستان با تایید سخنان محسنی اژه‌ای مبنی بر وجود دشمن مشترک یادآور شد: وزارتخانه‌های خارجه و دیگر آژنس‌ها هم باید تلاش کنند و دادستانی‌های کل هم می‌توانند نقشی ایفا کنند. از این رو قوه قضائیه و دستگاه‌های مربوط به عدالت می‌توانند به گفت‌وگو بپردازند که به رفع چالش‌ها بینجامد.

کد N1876320

وبگردی