آفتاب

کارگران بنادر سرزمین اشغالی دست از کار کشیدند

کارگران بنادر سرزمین اشغالی دست از کار کشیدند

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری رویترز، اعتصاب کارگران در این دو بندر سرزمین‌های اشغالی، منجر به تشکیل صف‌های طولانی کشتی‌های باری شد که در انتظار تخلیه محموله‌های خود بودند.

در همین رابطه، سخنگوی بندر اسدود تصریح کرد: ۱۰ کشتی باری دیگر نیز در بندر حیفا بلاتکلیف و سرگردان هستند و انتظار می‌رود که با اعتصاب کارگران، بر تعداد این شناورهای در این بندر افزوده شود.

مسئولان در بنادر اسدود و حیفا تاکید کردند که کارگران این بنادر اعلام کردند که سر کار حاضر نخواهند شد، اما با این وجود کشتی‌های گردشگری همچنان می‌توانند در این بنادر پهلو بگیرند.

رژیم صهیونیستی سال ۲۰۱۳ و پس از آن که درگیری‌های کارگران شاهراه اصلی تجاری این رژیم را مختل کرده بود، برای ساخت بنادر جدید در کنار بنادر اسدود و حیفا موافقت کرد.

رهبر کارگران بنادر رژیم صهیونیستی که با این رژیم برای شروط استخدام‌های جدید مذاکره می‌کردند، روز پنجشنبه به دادگاه کارگری احضار شد.

قرار است شرکت بین‌المللی بنادر شانگهای چین یک بندر خصوصی در کنار حیفا بسازد، از سوی دیگر شرکت دیگری نیز که به ماهیت آن اشاره‌ای نشده است، بندری در جنوب اسدود را مدیریت کند.

اسدود نام بندری در ۶۷ کیلومتری غرب قدس و شهر ساحلی حیفا سومین شهر پرجمعیت رژیم صهیونیستی در ساحل دریای مدیترانه است.

کد N1875246

وبگردی