آفتاب

سرمایه‌گذاری در آموزش عالی را "هزینه" فرض نکنیم

سرمایه‌گذاری در آموزش عالی را "هزینه" فرض نکنیم

رئیس دانشگاه تبریز در همایش بین‎المللی مدیریت و کسب و کار گفت: سرمایه‌گذاری در آموزش عالی را هزینه فرض نکنیم.

به گزارش ایسنا، محمدرضا پورمحمدی در دومین همایش بین‎المللی مدیریت و کسب و کار در تالار وحدت دانشگاه تبریز با بیان این مطلب اظهار کرد: معجزه‎ی دانش، تعلیم و تربیت در بهبود فضای کسب و کار را نادیده نگیریم، دانشگاه محلی برای توسعه‎ی علمی و تربیت نیروی متخصص انسانی بوده و بخش عمده‎ای از سرمایه اجتماعی جامعه از این محل تامین می‎شود.

 وی در ادامه تصریح کرد: متاسفانه سرمایه بانک‎ها و سرمایه اجتماعی کشور در دولت نهم و دهم از کشور خارج شد که تامین نیروی انسانی به مراتب سخت‎تر از تامین سرمایه بانکی است.
 
وی با تاکید بر اقتصاد درون‎زا و برون‌گرا گفت: برای تحقق این امر نیاز به عزم و اراده‎ی ملی بوده و مهم‎ترین عامل توسعه نیز سرمایه انسانی بوده و مسایلی همچون ناکافی بودن زیر ساخت‌ها و امنیت غذایی در تامین سرمایه انسانی باید مورد توجه قرار گیرد.
 
پورمحمدی در ادامه با اشاره به لغو برجام از سوی رییس جمهور آمریکا عنوان کرد: موضع ایران در رابطه با صلح بین‎الملل مورد احترام کشورهای دنیا قرار گرفت و جز رژیم اشغال‌گر اسرائیل، کسی از آمریکا حمایت و پشتیبانی نکرد، ما با برجام ویا بدون برجام با عزم و اراده‎ی ملی به برنامه‎هایمان ادامه خواهیم داد، اگر کسانی در ظاهر با ما دوستی می‎کنند، در طول تاریخ با کشورهای جهان سوم دشمنی کرده‎ و خیرخواه آنان نبوده‎اند.
 
وی افزود: دنیا ببیند که رییس جمهور آمریکا با ادعای قدرتمندی چگونه ایرن را با عبارت‏ های سخیف و نادرست، متهم کرد و در عوض رییس جمهور ما، با تدبیر و منطق در پاسخ به آنان سخنرانی کرد، زمانی کل دنیا خواست با جنگ تحمیلی و تحریم‎های هشت ساله ایران را را پا درآورد، اما ملت ایران با اراده‎ی خود آنان را ناامید کردند.
 
وی در پایان هدف از برگزاری دومین همایش بین‎المللی کسب و کار را نشان دادن نقش دانشگاه در بهبود فضای کسب و کار عنوان کرد و افزود: جای خوشحالی است که این همایش همزمان با هشتمین سده آموزش عالی در تبریز، هفتادمین سالگرد تاسیس دانشگاه تبریز و سال «حمایت از کالای ایرانی» برگزار می‌شود، برای تحقق این شعار، نیازمند برگزاری چنین همایش‌هایی هستیم، دانشگاه تبریز به لحاظ تاریخ تاسیس، دومین دانشگاه کشور و بزرگ‌ترین مرکز علمی شمال غرب کشور به شمار می‎آید.


انتهای پیام

کد N1874741

وبگردی