آفتاب

انتظار ۵ ساله کارگران «اشکان چینی» برای دریافت مطالبات معوقه

انتظار ۵ ساله کارگران «اشکان چینی» برای دریافت مطالبات معوقه

به گزارش خبرنگار ایلنا، فعالیت کارخانه «اشکان چینی» در قزوین یکبار با ۲۰۰ کارگر در سال ۹۲ و بار دیگر با ۱۵۰ کارگر در  مرداد ماه سال ۹۴ به دلیل آنچه از سوی کارفرما «مشکلات مالی» خوانده شده‌ است، تعطیل اعلام شد و از آن زمان تا امروز هنوز بخش عمده‌ای از مطالبات کارگران‌ تعدیل شده این واحد، پرداخت نشده است.

کارگران این کارخانه تولیدکننده ظروف چینی گفتند: مجموع مطالبات مزدی و بیمه‌ای ۲۰۰ کارگر که در سال ۹۲ بیکار شده‌اند به بیش از یک میلیارد تومان می‌رسد. و مطالبه ۱۵۰ کارگر دیگری که در فاصله زمانی بازگشایی کارخانه چینی اشکان تا تعطیلی مجدد آن در مرداد ماه سال ۹۴ بیکار شده‌اند نیز به بیش از ۲ میلیارد تومان می‌رسد.

این کارگر درباره روند پیگیری حقوقی دریافت مطالباتشان خود و سایرهمکارانش می‌گویند: بعد از بدقولی کارفرما‌ همه کارگران بیکار شده به صورت مجزا بعد از دریافت ترک کار خود به اداره کار قزوین شکایت کردند و اداره کار حکم به پرداخت مطالبات آنها داده است اما کارفرما تمکین نکرد به همین دلیل پرونده به مراجع قضایی واگذار شد.

کارگران اشکان چینی در ادامه تصریح کردند: باوجود آنکه در این پنچ سال، کارگران اخراجی طی سه مرحله با دریافت حکم توقیف از مراجع قضایی، اموال کارخانه را برای فروش به مزایده گزاشته‌اند اما هر بار به دلایلی نامعلومی امکان فروش برای آنها مهیا نشده و کارگران هنوز به مطالبات خود نرسیده‌اند.

کد N1874117

وبگردی