آفتاب

آغاز اولین دوره مسابقات مناظره دانشجویی در دانشگاه تهران

آغاز اولین دوره مسابقات مناظره دانشجویی در دانشگاه تهران

اولین دوره مسابقات مناظره دانشجویی صبح امروز، ۱۸ اردیبهشت ماه با حضور دو تیم در باشگاه دانشجویان دانشگاه تهران برگزار شد.

به گزارش ایسنا، در مناظره اول گروه cogito از دانشگاه شهید بهشتی و IR.studen از دانشکده روابط بین الملل وزارت امور خارجه در قالب موافقین و مخالفین گزاره «توسعه اقتصادی مهمتر از توسعه سیاسی است» به مناظره با یکدیگر پرداختند.

گروه موافق توسعه اقتصادی را دلیلی بر انباشت ثروت می‌دانست و برای اثبات دلایلش با ذکر مثالی گفت: آمریکا را به دلیل برخورداری از توسعه اقتصادی به‌عنوان نمونه معرفی کرد که این کشور توانسته است با برخورداری از قدرت اقتصادی در امور کشورهای دیگر دخالت کند و حتی در سازمان ملل با پرداخت ۲۲ درصد از هزینه‌های سازمان ملل، به بازیگری تأثیرگذار در تصمیمات این نهاد بین‌المللی تبدیل شده. بنابراین برای داشتن توسعه سیاسی ابتدا لازم است دغدغه‌های معیشتی مردم را رفع کنیم.

گروه مخالفت از دانشکده روابط بین الملل وزارت امور خارجه با تأکید بر این موضوع که توسعه اقتصادی و سیاسی هر دو باید همزمان صورت پذیرد، افزود: حتی به باور ما توسعه از توسعه اقتصادی مهم‌تر است یعنی بهبود وضعیت سرمایه‌گذاری خارجی و رشد اقتصادی نیازمند برخورداری از ثبات سیاسی داخلی هستند. مثلاً عربستان سعودی به دلیل برخوردار نبودن از توسعه سیاسی نتوانسته از لحاظ اقتصادی جزئی از کشورهای قدرتمند و توسعه یافته به حساب آید. حتی ایران پیش از انقلاب با وجود برخورداری از توسعه اقتصادی اما به دلیل نبود توسعه سیاسی، اعتراض و محرومیت مردم را در بر داشت.

به گزارش روابط عمومی سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی، در پایان این مناظره، اعضای گروه مخالف و موافق لحظاتی را به‌ منظور ارزیابی داوران، سالن را ترک کردند که در پایان مناظره اول به ترتیب از ۱۴۰ امتیاز، گروه موافق با ۷۷ امتیاز و گروه مخالف با ۹۱ امتیاز به کار خود پایان دادند و گروه مخالف، اولین راه یافته به مرحله بعدی این دوره از مسابقات معرفی شد.

انتهای پیام

کد N1873488

وبگردی