آفتاب

تصاویر | اخبار تکمیلی از حمله جنگنده سعودی به دفتر ریاست جمهوری یمن

تصاویر | اخبار تکمیلی از حمله جنگنده سعودی به دفتر ریاست جمهوری یمن

در حملات امروز جنگنده‌های سعودی به کاخ ریاست جمهوری یمن در محله التحریر صنعا بیش از ۶۶ غیرنظامی کشته و زخمی شدند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین ، شبکه تلويزيوني المسيره؛ جنگنده هاي متجاوز سعودي آمريکايي دفتر رياست جمهوري يمن را در محله التحرير در مركز صنعا در دو نوبت بمباران کردند و خبرها از کشته يا زخمي شدن شماري حکايت دارد.

ساختمان هاي دفتر رياست جمهوري يمن در مرکز صنعا که در اختيار جنبش انصارالله قرار دارد، روز دوشنبه هدف حمله هوايي قرار گرفت. به گفته شاهدان، دو انفجار مهيب ساختمان هاي دفتر رياست جمهوري را نزديک يک هتل بزرگ، بانک و چند مغازه و همچنين بانک مرکزي يمن، به لرزه درآورد.

خبرنگار  این شبکه در ادامه گزارش خود از کشته و زخمی شدن بیش از ۶۶ غیرنظامی در پی دو حمله جنگنده‌های ائتلاف سعودی به کاخ ریاست‌جمهوری یمن در صنعا خبر داد. در میان تلفات تعدادی دانش آموز نیز بودند. این آمار نهایی نیست.

مدیر مدرسه جمال عبدالناصر نیز اعلام کرد، حملات نوعی وحشت در میان دانش‌آموزان ایجاد کردند.

این در حالی است که منابع در صنعا به شبکه اسکای نیوز عربی گفتند، جنگنده‌های سعودی حملاتی را به مقر نشست فرماندهان انصارالله داشتند. گفته شده در پی این حملات نیروهای انصارالله به حالت آماده باش درآمدند و تمامی خیابان‌های منتهی به کاخ ریاست‌جمهوری نیز مسدود شد.

منابع یمنی مدعی شدند، محمد علی الحوثی، رئیس کمیته عالی انقلاب یمن و مهدی المشاط،‌ رئیس جدید شورای عالی سیاسی یمن در زمان انجام حملات هوایی ائتلاف عربی در مقر ریاست‌جمهوری یمن در منطقه التحریر بودند. به گفته این منابع، هنوز سرنوشت محمد علی الحوثی و مهدی المشاط نامشخص است.

اما یک مقام انصارالله یمن این شایعات را تکذیب کرده و گفت، این دو مقام انصارالله در سلامت هستند.

توفیق الحمیری، عضو کمیته انقلابی یمن گفت: پاسخ ما به بمباران مقر ریاست‌جمهوری، در داخل خاک عربستان خواهد بود و عملیاتی که باعث شهادت صالح الصماد شد بار دیگر تکرار نخواهد شد.

وی افزود: الحوثی و المشاط در زمان حملات، در کاخ ریاست‌جمهوری نبودند.

تصاویر از اسکای نیوز عربی و المسیره نت

52310

کد N1872973

وبگردی