آفتاب

دفاتر تسهیل‌گر پیشرانان رفع آسیب‌های اجتماعی هستند

دفاتر تسهیل‌گر پیشرانان رفع آسیب‌های اجتماعی هستند

رییس جهاددانشگاهی استان کرمان دفاتر تسهیل‌گر را موتور و پیشران رفع مسائل اجتماعی دانست و خطاب به مسئولین دفاتر تسهیل‌گر گفت: باید دور از شعار و با اعتقاد خدمت به مردمی که دیرزمانیست دچار آسیب‌ها و مشکلاتی شده‌اند، کمک کنید، گفتنی است که مردم این محلات با مشکلات و آسیب‌ها دست و پنجه نرم می‌کنند.

به گزارش ایسنا، رضا کامیاب‌مقدس امروز 16 اردیبهشت‌ماه در کارگاه آموزشی دفاتر تسهیل‌گری و توسعه محلی گفت: استان کرمان اولین استانی است که اقدامات اجرای دفاتر تسهیل‌گر را آغاز کرده است.

وی ضمن تشکر از مدیر کل امور اجتماعی استانداری کرمان اظهار کرد: تلاش‌ها و فعالیت‌های خالصانه مدیر کل امور اجتماعی استانداری کرمان در خصوص مسایل اجتماعی بسیار ارزشمند است.

رییس جهاددانشگاهی استان کرمان کار کردن در حوزه اجتماعی را یک کار بسیار دشوار دانست و بیان کرد: با پیگیری‌های مدیر کل امور اجتماعی استانداری کرمان خوشبختانه استان کرمان جزو 10 استان منتخب برای اجرای طرح دفاتر تسهیل‌گر در کشور شد.

وی یکی از اقدامات دفاتر تسهیل‌گری را شناسایی آسیب‌های اجتماعی در بافت‌های فرسوده و حاشیه‌های شهرها برشمرد و عنوان کرد: دفاتر تسهیل گری ساختار سازمانی مشخصی دارند و در سه ماه اول به گردآوری اطلاعات خواهند پرداخت.

کامیاب‌مقدس با اشاره به اقدامات و طرح‌های متعددی که توسط جهاددانشگاهی در استان اجرا شده‌اند، بیان کرد: طرح مطالعات آمایش را که جهاددانشگاهی استان کرمان انجام داد، به عنوان الگو به سایر استان‌های کشور ابلاغ شد.

وی ادامه داد: جهاددانشگاهی استان کرمان با سایر دستگاه‌های اجرایی به واسطه اجرای طرح‌های زیادی پیوند دارد، ضمن آنکه در حال حاضر یک طرح فرهنگی اجتماعی توسط جهاددانشگاهی استان کرمان در حال اجرا است.

رییس جهاددانشگاهی استان کرمان دفاتر تسهیل‌گر را موتور و پیشران رفع مسائل اجتماعی دانست و خطاب به مسئولین دفاتر تسهیل‌گر گفت: باید دور از شعار و با اعتقاد خدمت به مردمی که دیرزمانیست دچار آسیب‌ها و مشکلاتی شده‌اند، کمک کنید، گفتنی است که مردم این محلات با مشکلات و آسیب‌ها دست و پنجه نرم می‌کنند.

وی ادامه داد: نقش جهاد دانشگاهی در این طرح ایجاد زمینه مناسب و پیوند مستمر با دفتر امور اجتماعی استانداری و مشاور طرح و ایجاد هماهنگی با دفاتر است، ضمن آنکه از همه ظرفیت‌های دستگاه‌های اجرای استان استفاده حداکثری کند.

کامیاب‌مقدس با یادآوری آنکه جهاددانشگاهی معین اقتصادی شهر کرمان شده است، خاطر نشان کرد: امیدواریم در پایان سال استان کرمان به عنوان برترین استان در اجرای این طرح انتخاب شود.

انتهای پیام

کد N1872121

وبگردی