آفتاب

مجله فرانسوی از میانجی‌گری عربستان بین لیبی و رژیم صهیونیستی پرده برداشت

مجله فرانسوی از میانجی‌گری عربستان بین لیبی و رژیم صهیونیستی پرده برداشت

ایسنا نوشت: مجله فرانسوی " اینتلیجنس آنلاین" اعلام کرد که عربستان و شماری از کشورهای عربی دیگر میان لیبی و رژیم اسرائیل میانجیگری می‌کنند تا تل‌آویو در راستای ممانعت از مسلح شدن حماس در غزه بیشتر تلاش کند.

به کزارش سایت النشره، خلیفه حفتر، فرمانده نیروهای موسوم به "ارتش ملی لیبی" و فایز السراج، نخست وزیر دولت وفاق ملی لیبی کانال‌های ارتباطی اطلاعاتی با اسرائیل را از طریق تجار یهودی - لیبیایی و با حمایت برخی کشورهای عربی و در راس آن امارات و عربستان ایجاد کردند.

مجله فرانسوی" اینتلیجنس آنلاین" اعلام کرد: نظام عربستان از حفتر در مذاکراتش با رژیم اسرائیل حمایت گسترده‌ای می‌کند؛ پیشتر خلیفه حفتر گروه اخوان المسلمین، گردان‌های قسام، شاخه نظامی جنبش "حماس" را به مبارزه علیه ارتشش متهم کرده بود که در حال حاضر در حال مبارزه با گروه‌های تندرو از جمله داعش هستند.

این مجله فرانسوی همچنین نوشت: جنگنده‌های اسرائیلی سه سال پیش اهداف و مراکز داعش در شهر سرت، واقع در شرق لیبی را به درخواست حفتر مورد هدف قرار دادند؛ تل‌آویو وعده‌هایی مبنی بر امضای قراردادهای نفتی و تسلیحاتی از سوی حفتر دریافت کرد.

 موسسه " Tanker Tracker" در شبکه اجتماعی توییتر اعلام کرد: نفت لیبی راهش به "اسرائیل" می‌رسد.

این سایت ترجیح داد که نام کشتی را با تاریخ و زمان محفوظ نگه دارد و تخصص این سایت در زمینه مبادلات نفتی است و تمام داده‌ها و تصاویر گرفته شده توسط این سایت ذخیره می‌شود.

52310

کد N1871661

وبگردی