آفتاب

اسرائیل از جنگ با ایران پیروز بیرون نخواهد آمد

اسرائیل از جنگ با ایران پیروز بیرون نخواهد آمد

به گزارش ایلنا، «عبدالباری العطوان» سردبیر پایگاه «رای‌الیوم» در تازه ترین تحلیل خود نوشت:

بخش تور خاورمیانه «مایک پمپئو» وزیرخارجه آمریکا پس از دریافت تاییدیه از کنگره، به عربستان سعودی، اردن و سرزمین‌های اشغالی محدود شد، به این معنا که این سه مقصد محورهای اصلی نقشه آمریکا پس از خروج از توافق هسته‌ای ایران در ۱۲ می آینده را تشکیل می‌دهند.

پمپئو که با عبور از ریاست سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا به وزارت خارجه این کشور رسید، خود را در میانه دوستان سه‌گانه‌اش یافت و به تلاش بسیاری برای جلب توجه آنها علیه ایران نیاز ندارد. عربستان سعودی، اردن و اسرائیل یا حدقل عربستان و اسرائیل در حال نواختن طبل‌های جنگ هستند و برای حمله نظامی آمریکاعلیه ایران و متحدانش در منطقه عجله دارند.

در کنفرانس خبری که پس از گفت‌وگوهای پمپئو با همتای سعودی وی «عادل الجبیر» در ریاض برگزار شد، وزیر خارجه آمریکا اتهاماتی را علیه ایران مطرح کرده و مدعی شد که تهران موجب بی‌ثباتی منطقه شده است و از شبه نظامیان و گروه‌های تروریستی حمایت می‌کند و به انصارالله یمن، نظام «بشار اسد» رئیس‌جمهوری سوریه سلاح می‌دهد و همه این اقدام‌های قدیمی که به تازگی به روز شده‌اند، شرایط را برای ایجاد هرگونه جنگی که ممکن است هر لحظه ایجاد شود را فراهم کرده است.

واجب است که برای برادرانمان در اردن که به خوبی ما را می‌شناسند و ما آنها را می‌شناسیم، درباره  هرگونه همکاری با آمریکا برای اعزام نیروهای نظامی به سوریه و جنگ برای ترامپ نژاد پرست علیه اسلام و مسلمین که منافع اسرائیل را در منطقه اعمال می‌کند، شرایط را روشن کنیم چرا که سوریه کشوری عربی است.

جنگ پیش رو علیه ایران، اسرائیلی خواهد بود. اسرائیل از این جنگ پیروز بیرون نخواهد آمد چرا که این رژیم در تمامی جنگ‌های خود علیه محورهای ایرانی و گروه‌های مورد حمایت ایران از جمله لبنان، فلسطین و سوریه شکست خورده است، جنگ آینده نیز استثنا نخواهد بود، حداقل این امیدواری را داریم و روزهای آینده بیانگر آن خواهد بود.

کد N1869559

وبگردی