آفتاب

درگیری میان ارتش سوریه و شورشیان مورد حمایت آمریکا در اطراف فرات

درگیری میان ارتش سوریه و شورشیان مورد حمایت آمریکا در اطراف فرات

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، ساعاتی پس از آن‌که ارتش سوریه از آزادسازی شماری از روستاهای تحت کنترل «نیروهای دموکراتیک سوریه» در نزدیکی رود فرات خبر داد، این گروه از شورشیان مورد حمایت آمریکا مدعی شد که نیروهای دولتی را از این مناطق عقب رانده است.

«نیروهای دمکراتیک سوریه» که عمدتا از شبه‌نظامیان کـرد تشکیل شده، یکشنبه‌شب اعلام کرد ضد حمله‌ «موفقیت‌آمیزی» علیه نیروهای دولتی سوریه انجام داده‌ است. شورشیان مورد حمایت ائتلاف به رهبری آمریکا مدعی شده‌اند که ارتش سوریه «از حمایت نیروهای روسی برخوردار بودند».

به گفته «نیروهای دمکراتیک سوریه»، ارتش سوریه و همپیمانان آن «از چهار روستا در نزدیکی فرات عقب رانده شده‌اند».

ساعاتی پیش از این گزارش، ارتش سوریه گفته بود چهار روستا را در اطراف فرات، نزدیک مرز عراق، به تصرف خود درآورده است.

مناطقی که درگیری‌ها در آن انجام شده، در شرق رود فرات، مناطقی نفت‌خیز هستند و سال گذشته، در جریان نبردها علیه گروه تروریستی داعش، به تصرف «نیروهای دمکراتیک سوریه» درآمدند.

در همین حال، گروه موسوم به «دیده‌بان حقوق بشر سوریه» اعلام کرد، در درگیری در استان دیرالزور ۹ تن از نیروهای ارتش سوریه و شـش تن از شبه‌نظامیان «نیروهای دمکراتیک سوریه» کشته شده‌اند. به گفته دیدبان حقوق بشر سوریه «نیروهای دمکراتیک» سه روستا را دوباره به تصرف خود درآورده‌اند.

ارتش سوریه و نیروهای دمکراتیک، در جریان نبردها علیه گروه تروریستی داعش بسیار به‌ندرت با یکدیگر رو در رو یا درگیر می‌شدند.

کد N1869215

وبگردی