آفتاب

ارتباط قطب‌های علمی کشور در حوزه آموزش علوم پزشکی قوی نیست

ارتباط قطب‌های علمی کشور در حوزه آموزش علوم پزشکی قوی نیست

معاون آموزشی وزارت بهداشت با اشاره به اینکه ارتباط قطب‌های علمی کشور در حوزه آموزش علوم پزشکی قوی نیست بر لزوم قوی‌تر شدن این ارتباط در حوزه‌های آموزشی تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار ایسنا، دکتر باقر لاریجانی در جشنواره آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اظهارکرد: بعد از انقلاب رشد کمی و کیفی در آموزش علوم پزشکی چشمگیر بوده و اگر به چند دهه گذشته نگاه کنیم، متوجه می‌شویم که تعداد استادان در حوزه علوم پزشکی 7 برابر و تعداد دانشگاه‌ها از 15 به 60 عدد رسیده است که این مساله نشان دهنده رشد کمی در حوزه آموزش علوم پزشکی است.

معاون آموزشی وزارت بهداشت، تاکید کرد: از نظر کیفی نیز وضعیت بدی نداریم و آنالیزهای علمی سایت‌های مختلف در دنیا نشان دهنده این است که ایران بالاترین رتبه را در کشورهای منطقه از نظر رشد علمی دارا است.

لاریجانی اظهارکرد: باید به دنبال اقدامات دیگری نیز برای تاثیرگذاری بیشتر برای توسعه علمی در کشور باشیم و در عین حال که به تولید و دانش‌پروری توجه می‌کنیم به بحث فناوری و رفع مشکلات و نیازهای مردم نیز توجه زیادی داشته باشیم.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد پتانسیل لازم برای این که وضعیت بهتری را پیدا کنیم، داریم و ابزارهای مهمی را در اختیار داریم. برای این که گستردگی ارتباطات را دقیق‌تر کنیم و در شاخص‌های دیگر نیز رشد پیدا کنیم.

معاون آموزشی وزارت بهداشت با بیان اینکه ارتباط قطب‌های علمی در کشور با هم قوی نیست، گفت: این مساله‌ای است که در کرسی جهانی یونسکو نیز به ما تذکر داده شده است.

لاریجانی ادامه داد: در سال‌های اخیر نگاه آینده‌نگرانه به آموزش وجود نداشته است.

ادامه دارد

کد N1868816

وبگردی