آفتاب

تکیه بر درآمد پایان پذیر، بیماری بزرگ کلانشهرها است

تکیه بر درآمد پایان پذیر، بیماری بزرگ کلانشهرها است

رئیس شورای عالی استان‌ها معتقد است تکیه بر درآمد پایان پذیر، بیماری بزرگ کلان‌ شهرها است.

به گزارش ایسنا، مرتضی الویری که در صحن علنی شورای شهر تبریز حضور یافته بود، اظهار کرد: با توجه به اینکه در گذشته شهردار تهران بودم و اکنون رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران هستم، معتقدم تمامی کلانشهرها مشکل تجهیز منابع مالی دارند و طبق روش سنتی، شهرداری‌ها برای کسب درآمد سراغ دولت و یا ساخت‌وسازهای  شهری می‌روند که در دنیا این روش‌ها منسوخ شده است.

وی با تأکید بر ضرورت تنوع بخشی منابع درآمدی و ارایه خدمات جدید توسط شهرداری‌ها، تصریح کرد: امسال در بودجه شهرداری تهران سهم درآمدهای پایدار از 22 درصد به 30.8 درصد رسیده است که با ادامه‌ این روند، نبود تعادل ناشی از غیر پایدار بودن درآمدها از بین می‌رود.

رئیس شورای عالی استان‌ها با بیان این‌که بخشی از خدمات شهرداری با تعریف‌هایی جدید به بخش خصوصی واگذار شود، گفت: این امکان هم وجود دارد که شهرداری به جای واگذاری کامل، در ارایه‌ خدمات با بخش خصوصی مشارکت کند. البته در چنین شرایط مه آلود، امکان جذب بخش خصوصی خارجی کمی سخت به نظر می‌رسد، ولی شرکت‌های توانمند داخلی برای مشارکت با شهرداری‌ها و ارائه خدمات وجود دارند که باید ساز و کار مناسبی برای همکاری تعریف شود.

الویری با تأکید بر لزوم سبک‌سازی بدنه‌ شهرداری‌ها، خاطرنشان کرد: 4.3 نفر نیروی انسانی حقوق بگیر در هر باکس مصوب شهرداری تهران کار می‌کنند که برای کاهش هزینه‌های جاری باید در این زمینه بازنگری انجام شود.

انتهای پیام

کد N1868780

وبگردی