آفتاب
مدیرکل پزشکی قانونی استان سمنان:

۱۸ هزار نفر به پزشکی قانونی سمنان مراجعه کردند/ رشد ۳ درصدی نزاع

۱۸ هزار نفر به پزشکی قانونی سمنان مراجعه کردند/ رشد ۳ درصدی نزاع

شاهرود - مدیرکل پزشک قانونی استان سمنان با اشاره به رشد چهاردهم درصدی معاینات بالینی توسط پزشکان این مرکز گفت: در سال گذشته ۱۸ هزار و ۲۵۲ نفر به پزشکی قانونی استان مراجعه کردند.

مهدی نوروزی در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن بیان اینکه ساختمان پزشکی قانونی شاهرود ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، ابراز داشت: پروژه در اختیار مسکن و شهرسازی قرار دارد که پیمانکار آن بخش خصوصی و تجهیز و بهره‌برداری آن با پزشک قانونی است.

وی ضمن بیان اینکه با توجه به گذر زمان ۱۰ ساله این ساختمان دچار فرسودگی شده است، تصریح کرد: ساختمان پزشک قانونی شاهرود شاید با ۵۰ الی ۶۰ میلیون تومان طی سنوات گذشته به بهره‌برداری می‌رسید اما با توجه به گذشت زمان و فرسودگی ساختمان هرسال نیازمند اعتبارات بیشتر برای تکمیل است.

ساختمان پزشکی قانونی شاهرود با ۹۰ درصد پیشرفت نیازمند اعتبار است

مدیرکل پزشکی قانونی استان سمنان بابیان اینکه این پروژه به دلیل عدم تخصیص اعتبارات لازم نیمه‌تمام باقی‌مانده است، ابراز داشت: با توجه به اینکه فرسوده‌شدن ساختمان هرساله هزینه مرمت آن را افزایش می‌دهد بنابراین انتظار می‌رود متولیان امر برای تکمیل آن شتاب کنند.

نوروزی بابیان اینکه مسئولان شاهرود باید پیگیر تکمیل ساختمان پزشکی قانونی این شهرستان باشند، افزود: این پروژه به‌صورت استانی تعریف‌شده است لذا منتظر اعلام مسکن و شهرسازی سازی برای تجهیز آن هستیم.

وی بابیان اینکه مسکن و شهرسازی مسئول تکمیل و تحویل این پروژه به دستگاه قضایی استان است، افزود: با توجه به اینکه تجهیزات پزشکی قانونی شاهرود خریداری‌شده است به‌محض تکمیل، ساختمان آماده بهره‌برداری خواهد بود.

مراجعه ۱۸ هزار نفر برای معاینات بالینی به پزشک قانونی استان سمنان

مدیرکل پزشکی قانونی استان سمنان با اشاره به رشد چهاردهم درصدی معاینات بالینی توسط پزشکان این مرکز، ابراز داشت: طی سال ۹۵ تعداد ۱۸ هزار و ۱۷۴ نفر شامل هشت هزار و ۵۱۰ نفر زن و ۱۴ هزار و ۸۲۴ نفر مرد به پزشکی قانونی مراجعه کردند.

نوروزی در ادامه تصریح کرد: این تعداد در سال گذشته ۱۸ هزار و ۲۵۲ نفر شامل شش هزار و ۷۹۵ نفر زن و ۱۱ هزار و ۴۵۷ نفر مرد گزارش‌شده است.

وی بابیان اینکه معاینات فوتی در سال ۹۵، حدود ۴۹۹ نفر شامل ۱۲۴ زن و ۳۷۵ مرد است، اضافه کرد: این رقم در سال گذشته با رشد ۱۷ درصدی ۵۸۳ نفر با ۱۵۴ نفر زن و ۴۲۹ نفر مرد را شامل می‌شود.

رشد ۳ درصدی نزاع در استان سمنان 

مدیرکل پزشک قانونی استان سمنان بابیان اینکه تعداد مراجعات نزاع در سال ۹۵ به میزان چهار هزار و ۲۱۱ نفر بود که در سال ۹۶ چهار هزار و ۳۳۷ نفر را شامل می‌شود، ابراز داشت: نزاع در استان سه درصد رشد داشته است.

نوروزی بابیان اینکه مراجعات تصادفات جرحی طی سال ۹۵، چهار هزار و ۳۹۵ نفر است، تصریح کرد: در سال ۹۶ با رشد ۱۹ درصدی به پنج هزار و ۲۲۶ نفر رسید.

وی بابیان اینکه در سال گذشته ۹۸ زن و ۱۹۷ مرد در تصادفات رانندگی جان باختند، افزود: تصادفات فوتی سال ۹۵ به میزان ۲۵۰ نفر شامل ۷۷ زن و ۱۷۳ مرد بود که در سال ۹۶ به میزان ۲۹۵ نفر رسید که رشد ۱۸ درصدی را نشان می‌دهد.

جان باختن ۳۷ نفر در تصادفات رانندگی نوروز امسال

مدیرکل پزشکی قانونی استان سمنان بابیان اینکه طی تعطیلات نوروزی ۳۷ نفربر اثر تصادف رانندگی جان باختند، ابراز داشت: از این تعداد ۳۵ مورد برون‌شهری و دو مورد درون‌شهری را شامل می‌شود که درمجموع ۴۲ درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته است.

نوروزی بابیان اینکه طی ایام نوروز سال گذشته ۲۶ نفر شامل ۱۴ مرد و ۱۲ زن در جاده‌های استان براثر تصادفات جان باختند، تصریح کرد: این رقم در نوروز امسال ۲۳ مرد و ۱۴ زن گزارش شد.

وی تعداد مراجعات مردم به پزشک قانونی را در ایام نوروز امسال را ۹۳۸ مورد اعلام کرد و افزود: شاهرود با ۳۵۶ نفر بیشترین و دامغان با ۱۳۳ نفر کمترین مراجعه‌کنندگان معاینات بالینی را به خود اختصاص دادند.

کد N1866860

وبگردی