آفتاب
نشست خبری اولیور استون

خودم را ژورنالیست نمی دانم/ همیشه سینمای ایران را تحسین کرده‌ام

خودم را ژورنالیست نمی دانم/ همیشه سینمای ایران را تحسین کرده‌ام

نشست خبری اولیور استون سینماگر هالیوودی که مهمان جشنواره جهانی فیلم فجر است، در حال برگزاری است.

به گزارش خبرنگار مهر، نشست خبری اولیور استون تهیه کننده و کارگردان برنده اسکار امروز چهارشنبه پنجم اردیبهشت با حضور اهالی رسانه و مطبوعات در پردیس چارسو آغاز شد.

در ابتدای نشست کیوان کثیریان مدیر رسانه سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر توضیحاتی را برای اهالی رسانه ارایه کرد. اجرای این نشست را امیر اسفندیاری معاون بین الملل جشنواره جهانی فیلم فجر بر عهده دارد و دقایقی پیش اولیور استون کارگردان مطرح هالیوود به سالن وارد شد.

امیر اسفندیاری در سخنانی بیان کرد: روزهای پایانی جشنواره را می گذرانیم و همانطور که می دانید مهمانان ویژه ای از جهان در این جشنواره حضور داشتند. امروز در خدمت آقای استون هستیم که غیر از کارهای سینمایی اش شخصیتی جهانی است و همه بک گراند کاری وی را می دانند.

وی ادامه داد: استون چند روزی است که در ایران است و در جشنواره هم تعدادی فیلم دیده است. وی ابتدا درباره حضورش در ایران توضیحاتی می دهد.

استون در پاسخ به این پرسش درباره حضورش در ایران عنوان کرد: چیزی را که با یقین می‌توانم بگویم این است که در اولین سفرم شما گرم ترین میزبان بودید و خنده شما همیشه برای من بود. این خنده گرم شما با من به هر زبانی صحبت می کند.

استون اعلام کرد: من در طول سالیان فعالیتم ۱۰ تا ۲۰ فیلم ایرانی دیده ام ولی هزاران فیلم دیگر نیز از نقاط دیگر جهان هم دیده ام پس لطفا از من نام فیلم هایی که از سینمایتان دیده و خوشم آمده نپرسید. من در این چند روز در جشنواره فیلم هایی دیدم و همیشه سینمای ایران را تحسین کردم. در این سفر هم چندین فیلم دیدم و هنوز می بینم چون خودم را به روز می کنم نه فقط با سینمای ایران بلکه خود را با سینما به روز می کنم.

وی درباره دلیل آمدنش به ایران در این مقطع گفت: ایران به خاطر تاریخ ۲۵۰۰ ساله اش فرهنگ بزرگی دارد که در جهان مهم است. داریوش و کوروش و امپراطوری فارسی را همه می شناسند. من در همه این سال ها دوست داشتم به ایران بیایم ولی مشغله هایم اجازه نمی داد. پسرم شان به ایران آمد و مرا تشویق کرد که به ایران بیایم اکنون هم با همسرم که اهل کره جنوبی است به ایران آمدم.

کارگردان «اسنودن» متذکر شد: سال قبل من در جشنواره فیلم بوسان داور بودم و کلی فیلم آسیایی خوب دیدم. فیلم «سد معبر» از محسن قرایی و یک فیلم کره ای را که به عنوان برنده مشترک در نظر گرفتیم، دیدم فیلمی که نقش اصلی اش را حامد بهداد بازی می کرد. صادقانه باید گفت این فیلم به طرز شگفت آوری مشکلات شهر تهران را نشان می داد که البته در نیویورک هم این مشکلات وجود دارد. ما بازی کاراکترهای مختلفی را دیدیم و نقش اصلی آن بهداد را تحسین کردیم.

وی در ادامه در پاسخ به پرسشی درباره ساخت فیلمی درباره شخصیت های سیاسی یا غیرسیاسی ایران اظهار کرد: من خود را یک ژورنالیست نمی دانم بلکه خودم را دراماتیست می دانم و زمانی که از درام خسته می شوم سراغ مستند می روم چون روح مرا تازه می کند. من با رهبران سیاسی مثل چاوز، پوتین، نتانیاهو و یاسر عرفات کار کرده ام و این مستندها باعث می شود دوباره به دنیای واقعی بازگردم و زندگی را به طور ملموس حس کنم.

کد N1866326

وبگردی