آفتاب
در نشست معاون امور استان‌ها

جزییات جشنواره پویانمایی تلویزیون تشریح شد/ ۶ هزار دقیقه تولید

جزییات جشنواره پویانمایی تلویزیون تشریح شد/ ۶ هزار دقیقه تولید

معاون امور استان های صدا و سیما درباره نخستین جشنواره ملی تلویزیون تصریح کرد باید بتوانیم یک نهضت واقعی برای کار انیمیشن راه بیندازیم چراکه بیش از ۶ هزار دقیقه تولید انیمیشن داریم.

به گزارش خبرنگار مهر، نشست خبری نخستین جشنواره ملی پویانمایی تلویزیون امروز سه شنبه چهارم اریبهشت با حضور علی دارابی معاون امور استان های صدا و سیما برگزار شد.

دارابی در این نشست گفت: پویانمایی و انیمیشن یکی از ساختارهای مهم در برنامه سازی صدا و سیما است و نه تنها کودکان و نوجوانان که بزرگسالان را هم در برمی گیرد.

وی ادامه داد: مسئولیتی که رییس رسانه ملی بر عهده ما گذاشت این بود که با توجه به ظرفیت هایی که در استان ها داریم در حوزه پویانمایی جشنواره را برگزار کنیم. همچنین استان ها در سه بحث آثار تولیدی انیمیشن و آثار نمایشی قطب بندی شدند و نیروهای جوان و حرفه ای در همه نقاط کشور در این حوزه ها وجود دارد.

معاون امور استان های صدا و سیما تصریح کرد: ما باید بتوانیم یک نهضت به معنای واقعی برای کار انیمیشن راه بیندازیم چراکه معاونت امور استان ها بیش از ۶ هزار دقیقه تولید انیمیشن دارد.

دارابی اضافه کرد: اگر با هدف کسب و کار نگاه کنیم انیمیشن اهمیت ویژه ای پیدا می کند و تعدادی از استان ها تجهیزات و زیرساخت های فنی مناسبی برای این منظور دارند. ما در جشنواره امسال فقط تولیدات تلویزیونی را در دستور کار قرار دادیم و در دوره های بعد تولیدات سینمایی هم داریم.

وی درباره هدف برگزاری جشنواره پویانمایی تأکید کرد: از این طریق ظرفیت ها و استعدادهایی که قابل سرمایه گذاری هستند شناسایی می شوند و یکی از دلایل انتخاب همدان توانمندی های این استان در حوزه پویانمایی بود. تشویق و ایجاد انگیزه، فراهم آوردن بستری برای شناسایی استعدادها و رونق بخشیدن به صنعت پویانمایی از اهداف ماست.

این گزارش تکمیل می شود ...

کد N1865731

وبگردی