آفتاب

عیادت مدیرکل محیط زیست خوزستان از محیط بانان مجروح/ تلاش برای شنا

عیادت مدیرکل محیط زیست خوزستان از محیط بانان مجروح/ تلاش برای شنا

احمدرضا لاهیجان زاده از محیط بانان مجروح خوزستانی عیادت کرد و از نزدیک در جریان روند درمانی آن ها قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی محیط زیست (پام)، رضا قپانچی پور رئیس پارک ملی دز و از محیط بانان خوزستانی که صبح روز شنبه اول اردیبهشت ماه مورد اصابت گلوله متخلفان صید غیر مجاز قرار گرفت در جریان این عیادت و در خصوص این حادثه، گفت: با توجه به قرار گرفتن در فصل ممنوعه صید، همچنین استفاده غیرقانونی و غیر مجاز برخی از صیادان از دستگاه برق، از ساعات اولیه بامداد برنامه گشت و کنترل آب در پارک ملی دز با حضور سه محیط بان دیگر آغاز شد.

وی افزود: در حین عملیات و حدود ساعت ۸ صبح شنبه، وجود دو جعبه کنار رودخانه منجر به بازدید از آن منطقه و کشف یخچال های حاوی ماهی صید شده به شکل غیرمجاز شد.

قپانچی پور ادامه داد: وجود دو بشکه بنزین و برخی ابزار و وسایل دیگر در همان محل، علایمی از بازگشت متخلفان به منطقه داشت و به همین دلیل با سه محیط بان دیگر تصمیم گرفتیم در بوته ها به صورت خوابیده مخفی شده و برای بازداشت متخلفان کمین کنیم.

محیط بان مجروح خوزستانی اظهار کرد: در همان زمین با اقدام ما برای کمین، سرنشینان دو قایق با اسلحه جنگی کلاشینکف، به صورت مستقیم ما را به رگبار بستند و نهایتا از چهار نفر، سه نفر مجروح شدیم.

رئیس پارک ملی دز با بیان اینکه احمد زبیدی، مهدی قاسمی و سید مصطفی تفاخ سه محیط بان همراه وی بودند که نهایتا در این درگیری مهدی قاسمی به دلیل آسیب دیدگی کتف، دچار خونریزی شدید شد، گفت: همزمان با وقوع حادثه با ۱۱۵ تماس گرفته و با شرح واقعه، اقدام به خروج از منطقه کردیم.

وی با تقدیر از کشاورزی که در حوالی منطقه مشغول به کار بوده و در انتقال محیط بانان مجروح به بیمارستان کمک کرده است، ابراز امیدواری کرد: متخلفان به زودی شناسایی شوند.

متخلفان صید غیرمجاز با شلیک مستقیم به چهار محیط بان پارک ملی دز که در حال خدمت بودند، سه محیط بان را مجروح کردند که در حال حاضر وضعیت دو محیط بان که گلوله به دستشان اصابت کرده مساعد و حال محیط بانی که تیر به کتفش برخورد کرده وخیم است و پزشکان در حال تصمیم گیری برای ادامه درمان این محیط بان به بیمارستان دزفول هستند.

کد N1864887

وبگردی