آفتاب
به قلم رضا استادی منتشر می‌شود؛

«خونه خالی» در سی‌ویکمین نمایشگاه کتاب تهران

«خونه خالی» در سی‌ویکمین نمایشگاه کتاب تهران

در آستانه برگزاری نمایشگاه کتاب، مجموعه داستانی از رضا استادی روزنامه‌نگار و نویسنده با نام «خونه خالی» منتشر می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، خونه خالی مجموعه داستانی متشکل از ۱۴ داستان کوتاه است که با نگاهی طنز و انتقادی مهم‌ترین چالش های زندگی اجتماعی ایران در اواخر دهه هشتاد و اوایل دهه نود را روایت می‌کند.

این مقطع زمانی از این حیث برای نویسنده حائز اهمیت بوده که به دلیل تحولات اجتماعی، سیاسی و اقتصادی و نیز گسترش تسلط شبکه‌های مجازی بر زندگی مردم ایران، اتفاق های پیچیده‌ای در سطح جامعه رخ داده که از نظر نویسنده قابلیت داستانی فراوانی داشته‌اند. بازتابی از این شرایط با زبانی طنز در این مجموعه به تصویر کشیده شده است.

این داستان‌ها نثری ساده دارد و مخاطب آن‌ها نیز عامه مردم و علاقه‌مندان به داستان‌های فارسی هستند. بر همین اساس زاویه دید روایت داستان‌ها نیز اول‌شخص و سوم شخص بوده و از پیچیدگی‌های تکنیکی در این آثار خبری نیست.

طراحی جلد این اثر توسط سینا روح انجام شده است.

استادی داستان‌نویسی را از سال ۱۳۷۵ با شرکت در کلاس‌های حوزه هنری آغاز کرده و  تاکنون دو رمان «هیچ وقت نامزد نبودیم» و «بدون تو غیرممکن بود» نوشته وی از سوی نشر البرز به بازار عرضه شده است.

«خونه خالی» اولین مجموعه داستان او محسوب می‌شود که در ۱۳۵ صفحه با قیمت دوازده هزار تومان از سوی انتشارات برکه خورشید به بازار نشر عرضه می‌شود.

کد N1864656

وبگردی