آفتاب

همایش اقتصادی و تجاری ایران و اقلیم کردستان برگزار می‌شود

همایش اقتصادی و تجاری ایران و اقلیم کردستان برگزار می‌شود

به گزارش ایلنا، مرتضی عبادی، با اعلام این خبر گفت: همایش اقتصادی و تجاری جمهوری اسلامی ایران و اقلیم کردستان عراق در تاریخ ۱۲ و ۱۳ اردیبهشت سال جاری با مشارکت مقا‌م‌های حکومتی و اتاق‌‌‌های بازرگانی و فعالان اقتصادی عراق و ایران در اربیل برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه در این همایش که مقا‌م‌های وزارت بازرگانی و اتاق بازرگانی عراق مشارکت خواهند داشت، مقام‌های وزارت صنعت و معدن و تجارت و همچنین اتاق‌‌‌های بازرگانی جمهوری اسلامی ایران مشارکت می‌کنند،‌ اظهار داشت: مشارکت استانداران جمهوری اسلامی و جلسات کاربردی آن‌ها با همتایان عراقی در این همایش از ویژگی‌‌‌‌های این دوره از همایش اقتصادی است که می‌‌‌‌‌‌تواند در ساماندهی بازارچه‌‌‌های مرزی و روان‌سازی مقررات و توسعه روابط تجاری و بازرگانی استان‌های همجوار تاثیرگذار باشد. 

سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در اربیل کردستان عراق با بیان اینکه استانداران اربیل، سلیمانیه، دهوک، حلبچه و روسای اداره گرمیان و راپرین و همچنین اتاق‌‌‌های بازرگانی و فعالان اقتصادی آن مناطق نیز در این دوره از همایش اقتصادی حضور دارند، تصریح کرد: مقام‌های حکومتی و فعالان خصوصی استان‌‌‌های بغداد، نینوا، کرکوک نیز از جمله دعوت‌‌‌‌‌‌شدگان برای همایش اقتصادی اربیل هستند.

عبادی در توضیح اهمیت این همایش نیز خاطرنشان کرد: همایش اقتصادی مشترک ایران و اقلیم در اربیل یک رویداد بزرگ اقتصادی است که در شناخت فرصت‌‌‌ها و ظرفیت‌‌‌های اقتصادی و تجاری و بازرگانی، گردشگری، سرمایه‌‌‌گذاری مشترک با اهمیت تلقی می‌شود.

وی اضافه کرد: در همایش اربیل علاوه بر نشست‌های عمومی جلسات تخصصی در کمیته‌های فرعی تحت عنوان فرصت‌های سرمایه‌گذاری مشترک کشاورزی، صنعت، معدن، تجارت و گردشگری با حضور مقام‌های و فعالان اقتصادی برگزار خواهد شد.

کد N1864450

وبگردی