آفتاب

تلاش متخصصان برای توانمندسازی کشور به‌منظور ایجاد جامعه‌ پاک و ایمن

تلاش متخصصان برای توانمندسازی کشور به‌منظور ایجاد جامعه‌ پاک و ایمن

همزمان با روز جهانی زمین پاک، از سوی سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی، گردهمایی علوم زمین با هدف استفاده از تجارب متخصصان برای ایجاد جامعه پاک و ایمن برگزار شد.

به گزارش ایسنا دکتر محمدرضا قاسمی، دبیر علمی سی و هفتمین گردهمایی علوم زمین با اشاره به برگزاری روز جهانی زمین پاک در تاریخ 2 اردیبهشت ماه، گفت: از سال 1970 روزی به عنوان "زمین پاک" نامگذاری شد و در سال جاری 192 کشور در برنامه‌های این روز مشارکت دارند.

وی هدف اصلی از برگزاری این گردهمایی را استفاده از تجارب متخصصان تراز اول جامعه و ارائه مقاله‌های کیفی در این رویداد دانست.

قاسمی، محور اصلی این نشست را "جامعه ایمن و زمین پاک" عنوان کرد و یادآور شد: در این گردهمایی در خصوص نقش زمین‌شناسی در محیط زیست پاک و جامعه ایمن، اکتشاف و استخراج مواد معدنی به شیوه سازگار با محیط زیست،‌ ایمن‌سازی جامعه در برابر بلایای طبیعی و توسعه تاب‌آور شهرها و روستاها بحث و تبادل نظر خواهد شد.  

دبیر اجرایی گردهمایی علوم زمین امضای تفاهم‌نامه را از جمله برنامه‌های این نشست عنوان کرد و گفت: در این نشست در تلاش هستیم تا توانمندی‌های زمین‌شناسی کشور شناسایی شود تا بتوانیم بر اساس آن زمینه‌ای را برای عبور از شرایط موجود ارائه دهیم.

انتهای پیام

کد N1864148

وبگردی