آفتاب

سفر مقامات آنکارا به تهران برای پیشگیری از مهاجرت غیرقانونی پناهندگان افغانی از ایران به ترکیه

سفر مقامات آنکارا به تهران برای پیشگیری از مهاجرت غیرقانونی پناهندگان افغانی از ایران به ترکیه

کفیل مدیر کل اداره مهاجرت وزارت امور داخلی ترکیه گفت: در آینده نزدیک به ایران سفر کرده و درباره پیشگیری از مهاجرت غیر قانونی پناهندگان افغانی از ایران به ترکیه با مقامات وزارت کشور ایران مذاکره خواهیم کرد.

 به گزارش ایسنا ، عبدالله آیاز در مصاحبه با آناتولی  مدعی شد : از اوایل سال جدید، تعداد زیادی از افغانی‌ها بطور نا منظم و غیر قانونی از ایران به ترکیه وارد شده‌اند .
 این خبرگزاری ترک در گزارش خود همچنین  به نقل از این مقام ترک نوشت: سلیمان سویلو وزیر کشور ترکیه نیز با مقامات افغانستان مذاکره کرده است  و در دیدار با سفیر افغانستان نیز درباره بازگشت پناهندگان غیر قانونی افغانی از ترکیه به کشور خود توافق شده  است  و در همین راستا 10 هزار پناهجوی افغانی در دو هفته آینده از ترکیه به افغانسان بازگردانده خواهند شد.
 کفیل مدیر کل اداره مهاجرت وزارت امور داخلی ترکیه افزود: مدیر کل اداره مهاجرت ایران نیز  چندی قبل به ترکیه سفر کرد. در این دیدار درباره مهاجرت غیر قانونی از ایران به ترکیه گفت‌وگو شد. بحران افغانستان و مهاجرت ناشی از آن، فاجعه انسانی است و بحران مربوط به ایران و یا ترکیه نیست. دیوار امنیتی در مرزهای مشترک ترکیه با ایران در سال جاری در بخش آغری نیز به اتمام خواهد رسید.

انتهای پیام

کد N1863994

وبگردی