آفتاب

صوفی :مدیران باید مسئولیت عواقب کارهایشان را بر عهده بگیرند

صوفی :مدیران باید مسئولیت عواقب کارهایشان را بر عهده بگیرند

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: اصلاح‌طلبان انتظار دارند تا رییس‌جمهور و کابینه‌اش به شعارها و برنامه‌هایی که بر طبق آنها مردم را پای صندوق‌های رای آوردند پایبند باشند.

علی صوفی در گفت‌وگو با ایسنا در ارتباط با اظهارات اخیر رییس‌جمهور مبنی بر ویژگی‌های ضروری یک مدیر، اظهار کرد: کسی که مدیر می‌شود در واقع امانتی از سمت جامعه دریافت کرده است؛ این امانت هم بخشی مردمی دارد و هم بخشی معنوی و الهی را در بر می‌گیرد. در آموزه‌های دینی ما از مسئولیت‌ها به عنوان تکلیف الهی انسان یاد کرده‌اند.

وی ادامه داد: در نامه حضرت امیر (ع) به مالک‌اشتر به کرات از تعابیر و واژه‌هایی استفاده شده که یادآوری می‌کند یک مدیر امانتدار جامعه خود است. کشور ما کشوری اسلامی است و انقلابی با محتوای مذهب پشت سر گذاشته است؛ بنابراین بوده است تا حاکمیت بر همین مسیر حرکت کند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب سپس گفت: علاوه بر موارد فوق در سطح عرف بین‌الملل هم مدیران هر کشور مسئول امور موجود هستند و باید مسئولیت کارهایشان را بر عهده بگیرند. در حال حاضر به لحاظ عرفی جوانان خیلی از کشورها را از لحاظ مسئولیت‌پذیری مدیران بالاتر از کشور خودمان می‌دانند.

وی در بخش دیگری از این گفت‌وگو یادآور شد: بارها دیده‌ایم در کشورهایی مثل سوئیس، ژاپن و امثال آنها مدیران به دلیل اتفاقی که در حوزه مدیریت خود افتاده استعفا کرده‌اند، چرا که قبول داشتند نباید در زمان مدیریت‌شان آن اتفاق رخ می‌داد. همین موضوع باعث شده تا بار ارزشی برای آن کشور به وجود بیاید.

صوفی گفت: متاسفانه برخی اوقات دیده شده که مدیران از پذیرش مسئولیت‌های خود سر باز زده‌اند، این امتناع کردن به نفع مردم و جامعه نیست. چرا یک مدیر به تعهداتی که به مردم داده است عمل نمی‌کند. اگر موانعی بر سر راهش وجود دارد چرا صادقانه درباره آنها صحبت نمی‌کند؟

وی در واکنش به صحبت‌های اخیر حسن روحانی در باب اهمیت پایبندی به مسئولیت‌ها، گفت: چرا خود آقای روحانی نسبت به شعارهایی که داده‌اند تغییر کرده‌اند؟ بزرگان و جریان‌های سیاسی از آقای روحانی می‌خواهند که پایبند تعهدات خود باشند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه جریان اصلاحات به عنوان حامی رییس‌جمهور خواهان پایبندی ایشان بر شعارهایشان است، گفت: اصلاح‌طلبان انتظار ندارند تا کابینه رییس‌جمهور صددرصد از اصلاح‌طلبان تشکیل شده باشد، اما در مقابل تاکید دارند تا ایشان و کابینه‌شان به تمامی وعده‌ها و برنامه‌هایی که طبق آن مردم را پای صندوق رای آورده‌اند عمل کنند.

وی در پایان گفت: وقتی  رییس‌جمهور از پایبندی به برنامه‌ها و شعارهای مدیران صحبت کردند، نشان می‌دهد که ایشان خوشبختانه وعده‌ها و شعارهای خودشان را فراموش نکردند. ما خوشحالیم که هشدارهای رییس‌جمهور نشان دهنده دغدغه‌های ایشان است. کسی که مسئولیتی را بر عهده می‌گیرد باید بار امانتی که بر دوشش گذاشته شده را به مقصد برساند.

انتهای پیام

کد N1863971

وبگردی