آفتاب

هوای نامطلوب تهران در فروردین ماه

هوای نامطلوب تهران در فروردین ماه

فروردین ماه امسال در حالی به پایان رسید که پایتخت‌نشینان در این ماه تنها ۳ روز هوای پاک تنفس کردند.

به گزارش ایسنا، فروردین ماه امسال تهرانی‌ها ۳ روز هوای پاک، ۲۲ روز هوای سالم و ۶ روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس تنفس کردند البته بین این ۶ روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس، ۵ روز آن طی تعطیلات ابتدایی سال بود.

به گفته وحید حسینی – مدیر عامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران - طی دهه اخیر اندازه‌گیری آلاینده‌های جوی به صورت جدی با استناد به معیارهای متداول جهانی در تهران انجام شده است و برآیند شاخص‌های کیفیت هوای این دهه نشان می‌دهد که نوروز ۹۷ آلوده‌ترین هوا را داشت، همچنین به گفته وی علت آلودگی هوا در این ایام پدیده گرد و غبار با منشا داخلی بود و به احتمال زیاد امسال شرایط کیفی هوای تهران در مقایسه با سال‌های گذشته مطلوب نخواهد بود .

بر اساس آمار شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، پایتخت‌نشینان در فروردین ماه ۹۶ نیز ۱۰ روز هوای پاک، ۱۷ روز هوای سالم و ۴ روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس تنفس کردند. در این سال هوای تهران طی روزهای ۲، ۳، ۴، ۵، ۹، ۱۰، ۱۱، ۱۳ و ۱۴ فروردین ماه پاک بود.

هوای تهران در اولین ماه سال ۹۵ نیز ۱۰ روز پاک و ۲۱ روز سالم بود. فروردین این سال در هیچ یک از روزها هوا نامطلوب نبود.

اولین ماه سال ۹۴ نیز تهرانی‌ها ۱۰ روز هوای پاک، ۱۸ روز هوای سالم و ۳ روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس را تنفس کردند. در فروردین ماه سال ۹۳ نیز پایتخت ۷ روز هوای پاک و ۲۴ روز هوای سالم داشت.

در اولین ماه بهار ۹۳ تعداد روزهای پاک در تهران کاهش پیدا کرده بود به طوری‌که در این ماه تهرانی‌ها تنها ۲ روز هوای پاک داشتند، همچنین در این ماه هوای تهران ۲۷ روز سالم و ۲ روز ناسالم برای گروه‌های حساس بود.

انتهای پیام

کد N1863381

وبگردی