آفتاب

تاکید بر همکاری دو کشور در زمینه توسعه حوزه وقف

تاکید بر همکاری دو کشور در زمینه توسعه حوزه وقف

به گزارش ایلنا، صالحی در دیدار با الموسوی با اشاره به جایگاه وقف در جامعه اسلامی ایران از شناسایی ٣٠ نیت عام و ٨٠٠ نیت خاص درمیان واقفان ایرانی خبر داد و گفت: در چند دهه اخیر و پس از دوره‌ای که شاهد وقفه‌هایی در زمینه وقف بودیم ترویج وقف در دستور کار قرار گرفت.

وی گفت: ترویج وقف به ویژه در زمینه‌های عام در سال‌های اخیر در ایران رشد خوبی داشته است به طوری که بسیاری از خیرین و واقفان در زمینه‌های مدرسه سازی، ساخت مراکز درمانی و کتابخانه‌های عمومی ورود کرده‌اند.

صالحی با اشاره به اینکه مردم ایران اکنون در حوزه‌های متنوعی آمادگی وقف دارند تبادل تجریات میان ایران و عراق در این زمینه را مفید ارزیابی کرد.

وی همچنین تبادل تجربیات در زمینه‌های اداری و اجرایی وقف را از جمله زمینه‌های قابل تبادل در این حوزه دانست.

در ادامه این نشست حمید محمدی معاون وزیر و رئیس سازمان حج و زیارت کشورمان گفت: در حوزه زیارت و زائران به ویژه در بخش اجرایی مشکلاتتی وجود دارد.

وی تقویت فرهنگ زیارت و رفع موانع و مشکلات موجود بر سر راه زائران در حوزه‌های مختلف از جمله اقامت در شهرهای مقدس عراق را از نیازهای امروز این حوزه عنوان کرد.

وی با اشاره به اینکه زائران ایرانی تمایل دارند اوقات بیشتری را در شهرهای مذهبی عراق بمانند از آمادگی مردم و بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در این زمینه، خبر داد و خواستار هماهنگی و همکاری لازم برای فراهم کردن فرصت این نوع سرمایه گذاری‌ها از جمله در بخش ساخت و نوسازی هتل‌ها و مراکز اقامتی در شهرهای مقدس عراق شد.

الموسوی نیز در این دیدار اقدامات انجام شده در حوزه وقف در عراق را تشریح کرد.

وی گفت: ما آمادگی داریم در زمینه‌های مطرح شده با طرف ایرانی همکاری کنیم.

وی همچنین بر تلاش این دیوان برای همکاری با طرف ایرانی در زمینه‌های تسهیل امور زائران و نیز همکاری عتبات عراق تاکید کرد.

پیش از این وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی کشورمان با ابراهیم‌الجعفری وزیر امور خارجه عراق دیدار و درباره راهکارهای توسعه همکاری‌های بین دو کشور بحث و تبادل نظر کرد.

کد N1862433

وبگردی