آفتاب

احزاب از طرفداری‌های جناحی بپرهیزند و به منافع ملی بیاندیشند

احزاب از طرفداری‌های جناحی بپرهیزند و به منافع ملی بیاندیشند

یک عضو شورای مرکزی حزب اعتدال و توسعه گفت: در شرایط فعلی با توجه به التهابات بین‌المللی با تلاش‌های رئیس‌جمهور آمریکا و ولیعهد عربستان و همچنین شرایط ا قتصادی، سیاسی و اجتماعی جامعه احزاب باید از طرفداری‌های جناحی بپرهیزند و به منافع ملی بیاندیشند.

غلامعلی دهقان در گفت‌وگو با ایسنا، در ارتباط با اولویت‌های احزاب برای فعالیت سیاسی در سال پیش‌رو اظهار کرد: واقعیت این است که احزاب در همه جای دنیا به عنوان یک گروه الیت و یا نخبه مسئولیت‌هایی را در راستای بهبود اوضاع کشور به ویژه در رابطه انسجام ملی و وحدت همگانی برعهده می گیرند.

وی ادامه داد: به نظر می‌رسد که در شرایط فعلی ایران با توجه به رخدادهای سال گذشته و همچنین مخالفت‌های جدی رقبای سیاسی ایران در سطح جهانی به ویژه منطقه و با توجه به تلاشهای رئیس‌جمهور جدید آمریکا و تیم همراهش برای تشدید تحریم ها علیه ایران و از سوی دیگر با توجه به جاه‌طلبی های ولیعهد عربستان و اظهارات تندش، باید حفظ وحدت ملی و انسجام همگانی اولین و مهمترین اولویت نخبگان سیاسی کشور که بخش‌هایی از آنها در احزاب سیاسی متمرکز هستند، باشد.

این فعال سیاسی در ادامه گفت: احزاب باید بتوانند بیش از گذشته کارگروه‌های کارشناسی خود را فعال کنند تا روندهای اجتماعی، سیاسی ، فرهنگی و اقتصادی جامعه را با متودولوژی علمی بررسی کرده و خروجی آنها را به دولتمردان ارائه کنند.

وی افزود: از سوی دیگر احزاب باید از طریق ارتباط با رسانه‌ها، دیدگاه‌ها و گزارشاتشان را در معرض دید افکار عمومی قرار دهند. فراموش نکنیم که حرف زدن‌های بدون پشتوانه علمی و کارشناسی و یا ارائه دیدگاه‌ها بدون تحلیل های مبتنی بر سند و مدرک آسیب‌زا است؛ بنابراین سیاسی کاری‌های احزاب نه تنها مشکلی را برطرف نمی کند، بلکه مردم را هم دچار مشکل خواهد کرد. به همین جهت است که تاکید می شود تا در شرایط فعلی احزاب از طرفداری‌های جناحی بپرهیزند و به منافع ملی بیاندیشند.

دهقان در ادامه این گفت‌وگو با اشاره به 40 سالگی انقلاب اسلامی  ایران خطاب به احزاب سیاسی گفت: امسال سالی است که احزاب به 40 سالگی خود در نظام جمهوری اسلامی ایران نزدیک می شوند، بنابراین تمام چهره‌های حزبی و سیاسی باید به پیشینه و کارکرد خود نگاهی بیندازند و با نقد درون حزبی نقاط ضعف خود را شناسایی کرده و نقاط قوت را تقویت بخشند.

وی در همین راستا گفت: نقد درونی به احزاب کمک می کند تا علاوه بر قوی‌تر شدن بر غنای فضای سیاسی کشور نیز اضافه کنند. واقعیت این است که به جز موارد معدود نام حزب بیش از واقعیت آن در ایران یدک کشیده می شود و این در حالی است که احزاب باید به غیر از کارکرد انتخاباتی اولویتهای دیگری برای خود متصور شوند.

این عضو حزب اعتدال و توسعه در پایان خاطر نشان کرد که احزاب باید مواضع خود را براساس نیازهای واقعی جامعه اعلام و در همان راستا قدم بردارند.

انتهای پیام

کد N1859342

وبگردی