آفتاب

با جنجالی‌ترین و دردسازترین تیم فوتبال ایران (گزارش ویژه)

با جنجالی‌ترین و دردسازترین تیم فوتبال ایران (گزارش ویژه)

به گزارش ایلنا، تیمی که در طول سه هفته از رقابت‌های لیگ یک، 21 گل خورده، ناگهان در اعتراض به هفتمین گلی که از مس رفسنجان دریافت کرده، زمین مسابقه را ترک می‌کند و بازی نیمه تمام می‌ماند! اتفاقی که جامعه فوتبال را در شوک و نگرانی فرو می‌برد. شوک این حرکت عجیب و نگرانی بابت نقش تأثیرگذاری که همین تیم صبا در سرنوشت تیم‌های صعود کننده خواهد داشت و در دو بازی از سه بازی باقیمانده خود باید به مصاف فجر سپاسی و بادران برود. به راستی برای کنترل تخلفات احتمالی این تیم یا تکرار رفتارهای اینچنینی، فدراسیون فوتبال چه تضمینی می‌تواند بدهد؟

گزارش ناظر بازی و ناظر داوری بازی مس رفسنجان - صبا در هفته سی و یکم رقابت‌های لیگ یک به وضوح گویای اتفاقاتی است که در این بازی رخ داد. حتی اگر به این گزارش‌ها هم نخواهیم اکتفا کنیم، در فیلم این مسابقه کاملاً مشخص است که بعد از به ثمر رسیدن گل هفتم مس رفسنجان، سرپرست صبای قم اقدام به بیرون کشیدن بازیکنان از زمین می‌کند اما در فیلم کاملاً مشخص است که حتی خود بازیکنان هم به سرپرست تیم می‌گویند که هیچ خطایی رخ نداده و گل هفتم مس رفسنجان کاملاً سالم بوده است. با این حال باز هم سرپرست صبا اصرار می‌کند و تیم را از زمین بیرون می‌کشد تا بازی این دو تیم ناتمام بماند!

فریبرز محمودزاده، مسوول برگزاری مسابقات لیگ یک به همین مورد اشاره می‌کند و تأکید دارد که پرونده مربوط به سرپرست صبا و اتفاقات این بازی به کمیته انضباطی و اخلاق منتقل شده است تا درباره‌اش تصمیم‌گیری شود. او حتی تأکید می‌کند: «به این ترتیب نتیجه این بازی ۳ ‌بر صفر نخواهد بود و ۷ بر صفر لحاظ می‌شود و آمار آخرین گل ثبت شده در نظر گرفته می‌شود.»

حالا چه تضمینی وجود دارد که چنین اتفاقاتی در هفته‌های پایانی رخ ندهد؟ محمود‌زاده در همین راستا به صحبت‌های بهرامی، رییس هیأت فوتبال استان قم اشاره می‌کند و می‌گوید: «ما قبلاً درباره این مسائل با مسوولان استان‌ها مکاتباتی داشته‌ایم. همانطور که در مصاحبه آقای بهرامی هم مشاهده می‌شود، قرار نیست صبا از لیگ کناره‌گیری کند. حتی ایشان اقدام سرپرست صبا را نکوهش کرده است.»

بهرامی در این گفت و گو گفته بود: «هیات فوتبال قم یک ریال هم برای این تیم هزینه نکرد و همه هزینه‌ها از سوی حامیان مالی صورت گرفت و اگر تیم نتیجه بد گرفته یا نتیجه‌اش خوب بوده مسوولیتش متوجه همان افراد است. مسوولی که آمد و صبا را گرفت و گفت به 8-7 بازیکن نیاز ندارد و ۶ بازیکن خوب تیم را کنار گذاشت  همین شرایط رقم می‌خورد. من از مسوولان کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال می‌خواهم که با مسوولان تیم صبا که چنین رفتار ناپسند و زشتی را انجام دادند برخورد قاطع و قانونی شود.»

بهرامی در مورد اینکه صبا در ادامه لیگ یک در مسابقات حاضر خواهد شد، تأکید کرده: «بله، حاضر می‌شود زیرا نباید روند مسابقات لیگ به هم بخورد. صبا اگرچه حذف شده و به لیگ دسته دوم سقوط کرده است اما باید در رقابت‌ها تا روز پایانی حضور داشته باشد.»

در هر صورت با توجه به فشردگی جدول لیگ آزادگان و احتمال کشیده شدن رقابت تیم‌های مدعی به تفاضل گل، این نگرانی برای بالانشین‌های لیگ یک وجود دارد که اگر صبا و راه‌آهن در فرم مناسبی مقابل حریفان بالای جدولی خود قرار نگیرند و شکست‌های عجیبی را تجربه کنند، ممکن است تاثیر مهمی روی صعود کننده‌ها بگذارند و سرنوشت تیم‌های راه یافته به لیگ برتر را تحت الشعاع قرار دهند.

کد N1858711

وبگردی