آفتاب

انتقاد رئیس کل دادگستری استان مرکزی از تعطیلی مرکز ماده ۱۶ مبارزه با مواد مخدر

انتقاد رئیس کل دادگستری استان مرکزی از تعطیلی مرکز ماده ۱۶ مبارزه با مواد مخدر

رئیس کل دادگستری استان مرکزی از تعطیلی مرکز ماده ۱۶ مبارزه با مواد مخدر به شدت انتقاد کرد و گفت: به هیچ نحو نباید از این قضیه فارغ شد.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام قاسم عبداللهی در آیین افتتاح مرکز ماده ۱۶ قانون مبارزه با مواد مخدر اراک، عنوان کرد: متاسفانه برخی تصمیمات در برهه‌ای از زمان گرفته می‌شود بدون این‌که به آثار و تبعات آن اندیشیده شود. متاسفانه در استان مرکزی با زحمات و هزینه‌های بسیار زیادی، یک مرکز در ابراهیم آباد راه‌ندازی شد که پس از مدتی با سرنوشت بسیار بدی مواجه شد [span dir='LTR'] [span dir='LTR'] .

[span dir='LTR']  وی بیان کرد: امیدواریم مسئولانی که در رأس کار هستند، تصمیماتی را اتخاذ کنند که آثار مثبتی در جهت توسعه استان داشته باشد. مسلما پاک کردن صورت مسئله کاری ساده است، اما کمکی به بهبود شرایط اجتماعی نمی‌کند. راه‌اندازی مرکز مالک آباد و چیزی که امروز می‌بینیم نه در شأن و نه در راستای مأموریت‌های انجام شده است، ولیکن به نوعی یک مقدمه برای اینکار محسوب می‌شود و ما هم به عنوان یک مقدمه آنرا قبول می‌کنیم وگرنه اگر قرار باشد کار نهایی چنین کیفتی داشته باشد، قابل پذیرش نیست [span dir='LTR'] .

وی عنوان کرد: ما چه بخواهیم و چه نخواهیم بسیاری از جوانانی که اکنون درگیر موادمخدر هستند، منتسب به خود ما هستند، متأسفانه وضعیت طوری شده که در کمتر خانه‌ای شاهد آن هستیم که اعضای خانواده به نحوی متصل به این آسیب اجتماعی نباشد [span dir='LTR'] [span dir='LTR'] .

رئیس کل دادگستری استان مرکزی با بیان این‌که «زمانی فریاد می‌زدیم که بایستی وضعیت مواد مخدر را کنترل کنیم تا فردا روزی دامنگیر نشود و امروز همان زمانست»، افزود: بسیاری از آسیب‌های اجتماعی دیگر نیز به همین منوال است و تمام آن‌ها عللی دارند که باعث می‌شود این وضعیت در جامعه پیش آید [span dir='LTR'] [span dir='LTR'] .

وی افزود: حضور مسئولان در این آئین افتتاحیه، از آن جهت اهمیت دارد که آن‌ها به آثار و برکات این‌گونه مراکز و خدماتی که قرار است به جوانان ما ارائه شود، دقیق‌تر بپردازند، در همین راستا باید دست چنین جوانانی را گرفت تا از آسیب مبتلا شده رهایی یابند [span dir='LTR'].

وی با بیان این‌که «کاهش این آسیب همت دولت و ملت را می‌طلبد»، بیان کرد: همه در این آسیب اجتماعی مشترک هستند، هم دولتی‌ها و هم مردم نسبت به وظایف خود و اتفاقی که حادث شده، کوتاهی و قصور داشتند، مردم وظیفه نظارت بر جوانان را بر عهده دارند که در این امر کوتاهی صورت گرفته؛ بنابراین این موضوع یک آسیب مشترک ملی است و همه در آن شریک هستیم از من قاضی گرفته تا بقیه افراد [span dir='LTR'] .

عبداللهی اظهار کرد: بهبود شرایط کنونی در حوزه مبارزه با مواد مخدر گام انقلابی و همگانی مشترک بین دولت و ملت را می‌طلبد، گاهی اوقات در جلسات مختلف انقدر نظرها تنگ است که باعث تعجب می‌شود، مسئولی را می‌بینیم که علم مبارزه با مرکز را برمی‌دارد که این امر قابل پذیرش نیست [span dir='LTR'] [span dir='LTR'] .

وی تصریح کرد: باید در نظر گرفت، جوانی که اکنون باید در یک مرکز به خدمت و توسعه مشغول باشد، بر اثر اعتباد در حال نابودی است و در واقع سرمایه کشور به آتش کشیده شده، نجات دادن این جوانان در حقیقت نجات سرمایه کشور است که این سرمایه تقسیم‌بندی منطقه‌ای را نمی‌پذیرد؛ چراکه که ما نه نژادپرست هستیم و نه دچار ابهامات و اوهامات هستیم، نگاه ما نگاه مردمی است ما مسلمانیم و در کشور اسلامی همه افراد از هر قوم و نژاد برای ما یکسان هستند . وظیفه ملت و دولت‌مردان نجات چنین جوانانی است، اینجانب قصد داشتم در خصوص بسته شدن مرکز برخورد جدی داشته باشم و در این راستا مکرر با دبیر شورای مواد مخدر استان و معاون استاندار به منظور راه‌اندازی مرکز ماده ۱۶ مذاکره داشتم. ما نیازمند مراجع و مراکز بازپروری جوانان آسیب دیده هستیم و نمی‌توان این موضوع را رها کرد [span dir='LTR'] [span dir='LTR'] .

وی ادامه داد: تمام مسئولان اجرایی باید از مرکز حمایت کنند و افراد این منطقه نیز نباید ذره‌ای احساس ناامنی به خاطر مرکز داشته باشند، در این راستا نیروی انتظامی بایستی با جدیت وارد عمل شود؛ چراکه با هزار خون دل این مرکز راه‌اندازی شد و در این زمینه هیچ قصوری از هیچ‌کس پذیرفته نیست. با قاطعیت با هرکسی که وظایف قانونی خود را در این راستا انجام نداد، برخورد می‌شود، هر کسی به اصطلاح چوب لای چرخ بگذارد پذیرفته نیست و با همان چوب گردنشان شکسته خواهد شد [span dir='LTR'] [span dir='LTR'] .

رئیس کل دادگستری استان مرکزی گفت: چند ماهی است که تلاش می کنیم این مرکز احداث شود، اما این مرکز نباید به این وضعیت کنونی باشد، ساختمان و سوله اهمیتی ندارد، اما باید این فعالیت در راستای رسیدن به اهداف و در جهت بهبود آسیب‌دیده‌ها باشد، بایستی ۹۰ درصد افرادی که به این  مرکز می‌آیند بهبود یابند و با ۱۰ درصد مابقی که در مقابل بهبود معتادان جبهه می‌گیرند، اتمام حجت کنیم . تمام افرادی که در این مجموعه کار می‌کنند باید هماهنگ با اهداف بهبود و درمان باشند تا بهره‌وری این مرکز ارتقا یابد [span dir='LTR'] [span dir='LTR'] .

انتهای پیام
کد N1858629

وبگردی