آفتاب

برای حمایت از کالای ایرانی شیوه‌های فعلی مدیریتی و حمایتی کنار گذاشته شود

برای حمایت از کالای ایرانی شیوه‌های فعلی مدیریتی و حمایتی کنار گذاشته شود

یک عضو هیات رییسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس معتقد است حمایت از کالای ایرانی نیازمند راه‌اندازی سامانه جامع تولید تا مصرف، مهار قاچاق کالا از طریق رفع خلاءهای قانونی، بستن روزنه‌های فرار قوانین، اطاله دادرسی و تزریق تسهیلات ارزان قیمت بانکی به بخش تولید است.

حجت‌الاسلام سیدجواد حسینی‌کیا در گفت‌وگو با ایسنا، در ارتباط با شعار سال که حمایت از کالای ایرانی است،‌گفت: برای حمایت از کالای ایرانی شیوه‌های فعلی مدیریتی و حمایتی باید کنار گذاشته شود و تا این اتفاق نیفتد نباید به تحقق این هدف خوب امید داشت.

نماینده مردم سنقر در مجلس مجموعه دستگاه‌های حاکمیتی  را بزرگترین مصرف‌کننده کالا و خدمات دانست و افزود: برای حمایت از کالای ایرانی مجموعه دستگاه‌های حاکمیتی باید خرید کالای غیرایرانی را از دستور کار خارج کنند و حتی با مدیری که کالای خارجی خریداری می‌کند، برخورد کنند.

وی رقابت‌پذیر کردن کالای ایرانی را در تمایل مردم برای جایگزین کردن آن به جای کالای خارجی موثر دانست و افزود: مردم حاضر نیستند پول خود را برای خرید کالای بی‌کیفیت هدر دهند بنابراین کالایی باید مورد حمایت قرار گیرد که صادرات محور باشد.

انتهای پیام

کد N1858199

وبگردی