آفتاب

«شدن» افتتاح می‌شود

«شدن» افتتاح می‌شود

به گزارش ایلنا، در بیانه‌ی این نمایشگاه که هیربد همت‌ آزاد نوشته، آمده است: حوادث و رویدادها تأثیر شگرفی در جهت تکامل و پیدایش تفکر و فرهنگ نو داشته و عامل تغییرات معینی در عرصه‌های اجتماعی بوده‌اند.

بروز این رویدادها، گاه از خاستگاه اراده فردی و یا حاصل عوامل طبیعی و غیر محاط در اراده انسانی است.

آنچه حائز اهمیت است تغییر در ایستگاه نگرش به این حوادث است که می‌تواند فراتر از خوب و بد بودن‌ها، دگرگونی حاصل از رویداد را به اتفاقی در مسیر دگردیسی و دیگر شدن‌های انسان قرار دهد و یک آسیب و نقص را به فرصتی برای ایجاد یک قابلیت تبدیل کند.

در حوزه سرامیک، «راکو» تکنیک پختی است که در آن بدنه شوک پذیر در حالت گداخته از کوره بیرون آورده می‌شود و در بستری از مواد قابل احتراق قرار می‌گیرد. شوک حرارتی و دود حاصل از سوختن مواد ، باعث ایجاد جلوه‌های بدیع و انحصاری در لعاب می‌شود.

در این نمایشگاه تکنیک راکو به رویدادی تعمیم داده می‌شود که در آن ابژه‌های سرامیکی در فرآیند آسیاب شدن (جارمیل) به انتهایی نافرجام نمی‌رسند بلکه تبدیل به ماده‌ای لازم برای افزایش شوک‌پذیری در رویداد راکو خواهند بود.

خواست و اراده هنرمند توأم با عوامل غیرمتجانس در پروسه آتش می‌تواند عامل خلق اثری باشد که کاملاً انحصاری و محصول مشترک هنرمند با عوامل طبیعی است که گاها سرنوشت او را رقم می‌زند.

کد N1856227

وبگردی