آفتاب
در نشست خبری عنوان شد؛

گزارش اقدامات امدادی هلال احمر در نوروز/تست رایگان قند خون

گزارش اقدامات امدادی هلال احمر در نوروز/تست رایگان قند خون

رئیس سازمان امداد و نجات به همراه رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر، به تشریح اقدامات این دو سازمان در ایام نوروز پرداختند.

به گزارش خبرگزاری مهر، مرتضی سلیمی در نشست خبری با اصحاب رسانه که در محل ساختمان صلح جمعیت هلال احمر برگزار شد، ضمن تقدیر از اصحاب رسانه که طی سال گذشته صادقانه نسبت به انعکاس اخبار اقدام کردند، گفت: رسانه ها نقشی بی بدلیل در اطلاع رسانی و گسترش فرهنگ خود امدادی و دانش مقابله دارند.

وی به اجرای طرح خبرنگار امدادگر اشاره کرد و افزود: کارتی برای خبرنگاران صادر می شود تا از مزایای سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر برخوردار شوند و اجرای این طرح  مورد حمایت دکتر پیوندی قرار گرفته است.

شرکت ۱۴ هزار امدادگر در دوره های بازآموزی

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با تاکید بر اینکه ۱۴ هزار نفر از امدادگران جمعیت هلال احمر برای ارائه خدمات مطلوب تر به هموطنان در سراسر کشور، قبل از اجرای طرح امداد و نجات نوروزی در دوره های بازآموزی شرکت کردند، اظهارداشت: به منظور اجرای طرح آمایش سرزمینی پایگاه های امداد و نجات جمعیت هلال احمر، ۶۰ تیم پایگاه ها را مورد ارزیابی قرار دادند تا اشکالات موجود در پایگاه ها بررسی و مرتفع شود.

وی به توزیع ۲ هزار و ۵۰۰ ست تجهیزات انفرادی امداد و نجات کوهستان اشاره و تصریح کرد: در زمان آغاز طرح امداد و نجات نوروزی ۹۷ این تجهیزات میان نجاتگران توزیع شد؛ همچنین ۷۵ ست تجهیزات سنگین هم میان پایگاه های امدادی توزیع شد.

به گفته سلیمی، تمامی تیم های امداد و نجات کوهستان جمعیت هلال احمر به تلفن های ماهواره ای مجهز هستند.

مردم محلی در هیچ شرایطی نسبت به حضور در محل حادثه اقدام نکنند

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر درباره انجام عملیات در کوه دنا برای کشف پیکر جانباختگان حادثه سقوط هواپیما تهران – یاسوج، تاکید کرد: تا هفته نخست اردیبهشت ماه استان ها را تقسیم بندی کردیم و هلال احمر هر استان  ۲۰ نفر نیروی تخصصی را به منطقه اعزام می کنند.

وی ادامه داد: تنها از طریق بالگرد امکان انتقال نیروها به کوه دنا میسر است و طی ۲ روز گذشته به دلیل مساعد نبودن آب و هوا پروازی انجام نشده است. اما نیروهای هلال احمر شب مانی در کوه دنا دارند و برای این کار تجهیزات امدادی تخصصی در اختیار آن ها قرار گرفته است.

سلیمی با تاکید بر اینکه طی چند روز اخیر بیشتر پیکرهای کشف شده به پایین کوه منتقل شده است، بیان کرد: دیروز جلسه ای در دادستانی برگزار شد و از نیروهای هلال احمر  تقدیر شد؛ چرا که تنها نیروهای هلال احمر و یک نفر نیروی محلی در محل وقوع حادثه حضور دارند.

وی گفت: در برخی دهلیز ها بیش از ۲۰ متر برف وجود دارد و عملیات به سختی انجام می شود و نیروهای هلال احمر ایثارگرانه در حال فعالیت هستند و تا این لحظه ۷۵ درصد پیکرها تحویل داده شده و تلاش نجاتگران جمعیت هلال احمر تنها برای کشف و انتقال مابقی پیکرها همچنان ادامه دارد.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از مردم خواست تا در هیچ شرایطی نسبت به حضور در محل حادثه اقدام نکنند؛ چرا که حتی تیم های امدادی هلال احمر پس از بررسی دقیق تجهیزات فنی به محل اعزام می شوند.

برپایی ۴۱۶ خیمه نماز و ۳۵۰ فضای دوستدار

دکتر مسعود حبیبی رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر در ادامه این نشست به اهمیت فرهنگ سازی و پیشگیری از تصادفات جاده ای اشاره کرد و گفت: در سازمان جوانان، طرح ملی ایمنی و سلامت مسافران نوروزی با هدف تحقق فرهنگ سازی و پیشگیری از تصادفات جاده ای به اجرا درآمد.

وی ادامه داد: این طرح بشر دوستانه  امسال با حضور ۲۰ هزار جوان هلال احمری  اجرا شد و ۴۰ هزار نفر روز برای اجرای این طرح حضور داشته و خدمات لازم را به هموطنان در سراسر کشور ارائه کردند.

رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر به ارائه خدمات از  ۲۸ اسفند ۹۶ تا ۱۴ فروردین ۹۷ اشاره کرد و یادآور شد: جوانان هلال احمر در ۷۰۰ پست ثابت و ۳۰۰ پست سیار خدمات سلامت و فرهنگی و ایمنی را ارائه دادند.

تست رایگان قند خون در تمامی پست های نوروزی هلال احمر

به گفته حبیبی، تست رایگان فشار خون در تمامی پست های نوروزی سازمان جوانان انجام شد؛ به علاوه آگاه سازی درباره مسائل بهداشتی هم انجام شد.

وی با اشاره به ارائه خدمات مشاوره در پست های نوروزی سازمان جوانان جمعیت هلال احمر، بیان کرد: آموزش های لازم در زمینه پیشگیری از اعتیاد به جوانان و خانواده ها ارائه و به سوالات هموطنان در این زمینه پاسخ داده شد.

رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر، با تاکید بر اینکه در بخش فرهنگی طرح ایمنی و سلامت مسافران نوروزی خیمه نماز و فضای دوستدار کودک برپا شده بود، عنوان کرد: ۴۱۶ خیمه نماز و ۳۵۰ فضای دوستدار  برپا بود تا هموطنان بتوانند از خدمات این خیمه ها بهره مند شوند؛ علاوه بر آن ۵ میلیون و ۴۰۰ هزار مورد اقلام فرهنگی میان مسافران نوروزی توزیع شد.

کد N1856190

وبگردی