آفتاب

ذوب‌آهن و استقلال در صدر جدول نیم فصل دوم (جدول)

ذوب‌آهن و استقلال در صدر جدول نیم فصل دوم (جدول)

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، پرسپولیس موفق شد با پیروزی مقابل پدیده در هفته بیست و هفتم، 3 هفته مانده به پایان لیگ برتر قهرمانی خودش را مسجل کند و در حال حاضر هم با 60 امتیاز و 12 امتیاز بیشتر از نزدیک‌ترین تعقیب کننده خود یعنی ذوب‌آهن فاصل دارد. اگرچه اختلاف امتیاز و سایر آیتم‌های نتیجه‌گیری نشان از برتری قاطع سرخپوشان در لیگ نسبت به رقبا دارد ولی جدول نیم فصل دوم نشان می‌دهد دو تیم ذوب‌آهن و استقلال حتی بهتر از پرسپولیس نتیجه گرفته‌اند.

در جدول نیم فصل دوم ذوب‌آهن با 29 امتیاز از 12 بازی صدر نشین است و استقلال با 27 امتیاز دوم است و رتبه سوم به پرسپولیس با 24 امتیاز می‌رسد.

این موضوع نشان از اهمیت ثبات در لیگ برتر دارد. سرخپوشان در سال‌های اخیر چه در مدیریت، چه در کادرفنی و چه در شاکله بازیکنان ثبات نسبی داشتند و آشفتگی‌های اول فصل تیم‌های بالانشین حال حاضر جدول را نداشتند تا از همان ابتدا اختلاف امتیاز مطمئنی ایجاد کرده و تا پایان از آن بهره ببرند.

ذوب‌آهن در ابتدای فصل تغییراتی در کادرفنی خود داشت و قلعه‌نویی را روی نیمکت خود نشاند و تغییرات نسبتا زیاد در بازیکنانش باعث شد مدتی طول بکشد تا به ثبات در نتیجه‌گیری برسد. استقلال در هم میانه فصل تغییر سرمربی داشت و همین موضوع امتیازات زیادی از این تیم گرفت تا در نهایت سرخپوشان تهرانی از عنوان قهرمانی خود دفاع کنند.

نکته: ذوب آهن در پایان نیم فصل نخست با تنها 19 امتیاز رتبه دهم جدول را در اختیار داشتند و استقلال با یک امتیاز بیشتر در رتبه هشتم جدول بود در حالیکه پرسپولیس 36 امتیاز کسب کرده بود.

کد N1856092

وبگردی