آفتاب

مرکل برای جلوگیری از تحقق برگزیت، تلاش کند

مرکل برای جلوگیری از تحقق برگزیت، تلاش کند

به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، «تونی بلر»، نخست‌وزیر سابق بریتانیا، از طرفداران پروپاقرص ماندن این کشور در اتحادیه اروپا است.

بلر از «آنگلا مرکل»، صدراعظم آلمان، خواسته تا برای ماندن بریتانیا در اتحادیه اروپا «هر کاری که ممکن است» انجام دهد. وی همچنین هشدار داده که «خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا اشتباهی تاریخی خواهد بود».

تونی بلر در مصاحبه با پایگاه خبری «بیزینس اینسایدر» گفت که در رابطه با خروج بریتانیا «حتی اروپا –به‌ویژه آلمان- چیزهای بسیاری برای از دست دادن دارند.»

بلر گفت: «به سود همه ماست که در قاره اروپا، بی‌حدومرز با یکدیگر تجارت کنیم و دموکراسی‌های لیبرال را در دوران احیای دوباره ساختارهای خودکامه در کنار یکدیگر نگاه داریم.»

وی افزود که برلین «همچنین می‌تواند بازگشت انگلستان به اتحادیه را تشویق کند و نشان دهد که این اتحادیه می‌تواند خود را تغییر دهد.»

این اظهارنظر بلر خشم بسیاری از طرفداران خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا را برانگیخته است. این اولین‌باری نیست که نخست‌وزیر پیشین بریتانیا درباره این موضوع چالش‌برانگیز صحبت می‌کند.

سال گذشته میلادی، بلر پیشنهاد داد که چنانچه بریتانیایی‌ها در بحبوبه گفت‌وگوهای برگزیت با بروکسل، سختی‌های ناشی از جدایی کشورشان از اتحادیه اروپا را حس کنند، ممکن است «خواست و اراده‌شان» تغییر کند.

بلر همچنین خواستار «مناظره‌ای مناسب» درباره این موضوع شد و از امکان ماندن بریتانیا در یک اتحادیه اروپا اصلاح‌شده حمایت کرد.

بریتانیا قرار است در مارس ۲۰۱۹ از اتحادیه اروپا جدا شود و مذاکره درباره این‌که روابط تجاری با اروپا پس از برگزیت به چه صورت پیش خواهد رفت، هنوز در حال انجام است.

برنامه این گفت‌وگوها اعلام شده و قرار است تا پایان مارس ۲۰۱۹ به پایان برسد.  

 

 

 

 

کد N1855449

وبگردی