آفتاب

سند مهارت استان‌ها براساس نیاز و تقاضای آموزشی منطقه‌ای طراحی می‌شود

سند مهارت استان‌ها براساس نیاز و تقاضای آموزشی منطقه‌ای طراحی می‌شود

به گزارش ایلنا، سلیمان پاک سرشت با اشاره  به مسأله فقر فرهنگ مهارت آموزی در کشور، عدم آگاهی مردم از اهمیت آموزش‌های مهارتی و جایگاه واقعی این آموزش‌ها و چالش‌های ناشی از آموزش‌های مدرک محور در جامعه گفت:با توجه به نقش تشکل‌های بخش خصوصی در ارتقای اثربخشی آموزش‌های فنی و حرفه‌ای باید برنامه ریزی لازم در تعامل با شرکای اجتماعی در اجرا و ارزیابی آموزش‌های مهارتی انجام شود.

پاک‌سرشت در ادامه افزود: مهارت آموزی دانشجویان حین تحصیل در راستای اشتغال‌پذیری آن‌ها در راستای تفاهم‌نامه منعقده با وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، آموزش سربازارن وظیفه با همکاری ستاد کل نیروهای مسلح و اجرای طرح ایران مهارت با همکاری آموزش و پرورش ازجمله برنامه‌های مهم این سازمان است که در سال ۱۳۹۷با جدیت دنبال خواهد شد.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در سال حمایت از کالای ایرانی در راستای حمایت از تولید و مهارت ایرانی نقش خود را مسؤولانه ایفا می‌کند.

پاک سرشت گفت: تصویب قانون نظام جامع آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و مهارتی از مهم‌ترین رویدادهای سال ۱۳۹۶ در حوزه مهارت آموزی کشور بود.

وی تصریح کرد: همواره یکی از خلاء‌های کشور فقدان وجود یک نظام و قانون هماهنگ‌کننده که هماهنگی لازم را بین ارائه‌کنندگان آموزش‌های مهارتی و همچنین متقاضیان و عرضه‌کنندگان این آموزش‌ها برعهده بگیرد، بوده که امیدواریم با تصویب این قانون و آئین‌نامه‌های مناسب این خلاء‌ها را پوشش دهیم.

کد N1855233

وبگردی