آفتاب

گسترش همکاری های علمی بین المللی در آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز

گسترش همکاری های علمی بین المللی در آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز

رئیس آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز گفت: آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز همکاری های علمی بین المللی را گسترش می دهد.

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر محمدرضا آی گفت: در راستای توسعه و گسترش دامنه فعالیت های علمی در ارتباط با نقشه برداری مغز و حوزه های علوم شناختی مغز و نیز با هدف بهره مندی از دانش و اطلاعات بین المللی، تفاهم نامه ای میان آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز و مراکز دانشگاهی پزشکی وین منعقد شد.

وی افزود: با تبادل این یادداشت تفاهم همکاری میان آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز و دانشگاه پزشکی وین ، زمینه برای استفاده از تجهیزات و امکانات این مراکز علمی و نیز تبادل تجارب و انتقال یافته ها میان محققان و اساتید ایران با اتریش فراهم شده است.

رئیس آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز برقراری ارتباط علمی و تحقیقاتی با اساتید و محققان ایرانی مقیم خارج از کشور را یکی دیگر از اقدامات و فعالیت های این مرکز در سال گذشته و در راستای بهره مندی از آخرین دستاوردهای علمی در سطوح بین المللی در نقشه برداری مغز و حوزه علم شناختی مغز دانست.

وی یادآورشد: آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز همچنین با پانزده مرکز دانشگاهی در داخل کشور نیز  تفاهم نامه همکاری مبادله کرد و با برگزاری پنج نشست تخصصی با همکاری اساتید خارجی، پانزده کارگاه مهارتی و بیست و هشت کارگاه تخصصی توانمندسازی، زمینه برای تبادل اطلاعات و ارایه راهکارهایی برای انجام پروژه های تحقیقاتی فراهم شد.

وی با اشاره به اینکه گسترش همکاری و برقراری ارتباط با مراکز تحقیقاتی داخل کشور از دیگر فعالیت های سال جاری آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز است، گفت: به دنبال توسعه فعالیت های آموزشی و ترویجی، ده ها پروژه در نتیجه برگزاری کارگاه های آموزشی در حیطه علوم شناختی مغز و نقشه برداری مغز در سطح کشور به اجرا در آمد و کارگاه های آموزشی در دوازه استان کشور نیز دایر شد.

کد N1852932

وبگردی