آفتاب

میانمار بالاخره با سفر اعضای شورای امنیت به این کشور موافقت کرد

میانمار بالاخره با سفر اعضای شورای امنیت به این کشور موافقت کرد

به گزارش ایلنا به نقل از اسکای‌نیوز، رئیس دوره‌ای شورای امنیت سازمان ملل، روز گذشته اعلام کرد که میانمار، پس از ماه‌ها مخالفت، با بازدید شماری از اعضای این شورا از این کشور موافقت کرده است.

مناطقی در شمال استان راخین، از ماه آگوست گذشته تقریبا خالی از سکنه شده است؛ چرا که عملیات نظامی ارتش در این مناطق و خشونت‌های بوداییان افراطی، باعث فرار بیش از ۷۰۰ هزار نفر از افراد اقلیت مسلمانان روهینگیا از این مناطق و فرارشان به کشور همسایه، بنگلادش شده است.

شورای امنیت سازمان ملل در ماه فوریه پیشنهاد انجام این بازدید را مطرح کرده بود ولی دولت میانمار تاکید می‌کرد که «این زمان، برای انجام این سفر مناسب نیست» و انجام آن احتمالا بعد از یک یا دو ماه دیگر ممکن خواهد بود.

سفیر پرو در سازمان ملل که ریاست شورای امنیت در ماه جاری میلادی (آوریل) را بر عهده دارد، روز گذشته اعلام کرد که دولت میانمار موافقت خود را با انجام این سفر، به اطلاع این شورا رسانده است ولی طرفین تاکنون درباره جزئیات آن توافق نکرده‌اند.

رئیس شورای امنیت افزود: «البته، ما به (دیدار از) استان راخین اهتمام می‌ورزیم. امری بهتر از این است که برای اطلاع از اوضاع این منطقه، بازدید میدانی انجام شود.»

شورای امنیت درصدد است از اردوگاه آوارگان «کوکس» دیدار کند ولی تاکنون تاریخ دقیق این اقدام اعلام نشده است.

طبق این گزارش، اعضای شورای امنیت همچنین به عراق و بنگلادش نیز سفر خواهند کرد.

کد N1852283

وبگردی