آفتاب

اهداف نظام جمهوری اسلامی محقق شده است

اهداف نظام جمهوری اسلامی محقق شده است

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی گفت: از اوایل انقلاب تاکنون کشور با رشد قابل‌ توجهی مواجه بوده و به اهداف زیادی از سند چشم‌انداز رسیده است.

داوود محمدی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به 12 فروردین؛ روز جمهوری اسلامی تصریح کرد: انقلاب اسلامی با توجه به مجاهدت‌های حضرت امام خمینی (ره) قبل از سال ۱۳۴۲ و با حضور گسترده و حمایت مردم با اعتقاد به مبانی دین اسلام شکل گرفت و در بهمن ۵۷ به ثمر رسید.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران جزو معدود کشورهایی است که نوع نظام را به رأی گذاشت و مردم به جمهوری اسلامی رأی دادند و این نظام در کشور مستقر شد.

رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: پایه‌گذاری نظام بر پایه مبانی ارزشمند اسلام، تکیه بر منابع داخلی کشور و نیروهای انسانی متعهد، عدالت‌طلبی و کاهش فاصله طبقاتی مواردی بود که سبب شد مردم با حداکثر آرا به نظام جمهوری اسلامی رأی آری دهند.

وی بیان کرد: آنچه باعث پیروزی و تداوم انقلاب اسلامی و استقرار جمهوری اسلامی شد را می‌توان اعتقادات دینی مردم، انسجام و پیوستگی، رهبری امام راحل و مقام معظم رهبری دانست.

محمدی تأکید کرد: جمهوری اسلامی بر پایه شعار «نه غربی و نه شرقی» و بر پایه استقلال‌طلبی مستقر شد؛ مشارکت حداکثری مردم به همه دنیا نشان داد که مردم به وجود آورنده این نظام هستند.

وی یادآور شد: دنیا روی این مشارکت‌ها، میزان حضور مردم در انتخابات، راهپیمایی‌ها و رأی به نظام محاسبه می‌کند. این حضور برای همه دنیا یک نشانه محسوب می‌شود و آن را به‌عنوان ستون نظام مورد ارزیابی قرار می‌دهند.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک خاطرنشان کرد: هر چه میزان حضور و مشارکت مردم در عرصه‌های سیاسی و اجتماعی یک کشور بیشتر باشد، آن کشور از مصونیت در عرصه‌های مختلف سیاسی و بین‌المللی برخوردار می‌شود.

وی افزود: دنیا نیز وقتی کشوری با پشتوانه قوی مردمی را ببیند ناگزیر است که مقابل آن کشور سر تعظیم فرود بیاورد.

محمدی تأکید کرد: اگر کشور را با اوایل انقلاب مقایسه کنیم به اهدافی که نظام طراحی کرده بود تا حدودی رسیده‌ایم، برای مثال در پیشرفت علم و فناوری، نانوتکنولوژی و بیولوژی، علوم هسته‌ای، روحیه دفاعی و اقتدار نظامی جایگاه مهمی در دنیا داریم.

وی خاطرنشان کرد: ما در گذشته سیم‌خاردار هم نداشتیم اما امروز در تولید موشک‌های دوربرد، نقطه‌زن و رادارگریز جایگاه خوبی داریم و از سند چشم‌انداز ۱۴۰۴ که می‌خواستیم قدرت منطقه باشیم جلوتر حرکت کردیم.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک یادآور شد: البته در برخی از موارد ازجمله کسب‌وکار، اشتغال، وضعیت موجود اقتصادی و اجرای عدالت نتوانستیم به‌خوبی عمل کنیم و با سند چشم‌انداز فاصله‌ داریم.

وی خاطرنشان کرد: عده‌ای درصدد ایجاد یأس و ناامیدی هستند که برخورد آن‌ها منصفانه نیست، زیرا با وجود کمبودها حرکت نظام با سرعت قابل قبولی به سمت جلو و رو به رشد است و ما به اهداف زیادی از سند چشم‌انداز دست پیدا کردیم.

محمدی در پایان اضافه کرد: ما در حوزه‌های بین‌المللی، تأمین امنیت و آرامش، توسعه راه‌های ریلی، آزادراه‌ها و راه‌های روستایی و در بخش بهداشت، درمان و خدمات پیشرفت خوبی داشتیم و افق روشنی در پیش داریم.

انتهای پیام

کد N1851566

وبگردی