آفتاب

ذوالقدر: در سایه انسجام ملی، رشد سیاسی و اجتماعی ایران را روزافزون کنیم

ذوالقدر: در سایه انسجام ملی، رشد سیاسی و اجتماعی ایران را روزافزون کنیم

یک عضو فراکسیون امید مجلس گفت: باید این همبستگی بی‌مانند که بعد از ۴ دهه نهال انقلاب اسلامی را به درختی تنومند و پر ثمر تبدیل کرده ارج نهیم و در سایه انسجام ملی، رشد سیاسی و اجتماعی ایران اسلامی را روزافزون کنیم.

به گزارش ایسنا، سیده فاطمه ذوالقدر در یادداشتی به مناسبت روز جمهوری اسلامی، نوشت:

« ١٢ فروردین ١٣٥٨ ثمره مبارزات ضد استبدادی یکصد سال گذشته مردم ایران زمین، برای استقرار استقلال، آزادی و نظامی بر اراده جمهوری است.

اراده ای که در پی تحقق آرمان های اسلامی و انسانی، با نثار خون بهترین فرزندان ایران زمین به بار نشست و ساختار سیاسی اجتماعی جدید کشور بر مبنای آرای اکثریت ٩٨.٢ درصدی تثبیت شد.

ساختار سیاسی اجتماعی که برخاسته از دخالت مردم در سرنوشت سیاسی، اجتماعی و فرهنگی خویش بود و حکومت مردم بر مردم، بر پایه تعالیم اسلامی در کشور پیاده ساخت.

نظام جمهوری اسلامی برای تحقق استقلال، آزادی و رهایی از وابستگی به شرق و غرب در همه ابعاد، هم در فکر و تئوری و اندیشه شکل گرفت.

نامگذاری امسال نیز به نام حمایت از کالای ایرانی، اگرچه با گذشت ٤ دهه از عمر انقلاب، کمی دیر رخ داد، یکی از وجوه استقلال و رفع وابستگی است که با اهتمام و عزم و اراده ملی می تواند قطع وابستگی به کالاها و فناوری خارجی را دربرداشته باشد.

این استقلال، صرفا نباید در مصرف کالاها خلاصه شود، بلکه شهروند ایرانی همانطور که بیان شد صاحب اراده و اختیار است و بر مبنای آن با توجه به بودجه محدود و فشار اقتصادی وارد بر خانواده، نیازمند بهره گیری از کالای با کیفیت است که با حداقل هزینه حداکثر مطلوبیت را بدست آورد، لذا تولید کنندگان باید این مهم را در نظر داشته باشند وگرنه حمایت از کالای ایرانی در حد شعار باقی خواهد ماند.

آزادی و استقلال برای به منصه ظهور رسیدن جمهوری اسلامی پیش شرطی لازم و ضروری بود. جمهوری به معنای حضور جمهور در سرنوشت خویش است و باید به خاطر داشت که این حرکت مردم و رأی آنها برای سرنوشت خویش بود که پایه های این نظام را استقرار و استحکام بخشید و امروز نمی توان نسبت به دل‌مشغولی‌ها و مشکلات آنها بی تفاوت بود، چرا که واژه اسلامی بودن نظام، حق حاکم بر رعیت و حق رعیت بر حاکم را یادآوری می کند تا بر طبق نظام الهی، تأمین زندگی مردم و مسئولیت هدایت مردم و کمک به رشد و تعالی آنان را مسئولین سرلوحه اقدام و عملکرد خویش قرار دهند.

ما باید این همبستگی بی مانند که نهال انقلاب اسلامی را به درختی تنومند و پر ثمر بعد از ٤ دهه مبدل نموده است ارج نهیم و همه به ندای آسمانی "واعتصموا بحبل الله جمیعا و لاتفرقوا" لبیک بگوییم و در سایه تعامل و تعاون و اعتماد و انسجام ملی رشد سیاسی و اجتماعی ایران اسلامی را روزافزون نمائیم.»

انتهای پیام

کد N1851531

وبگردی