آفتاب
اجرای تئاتر در تعطیلات نوروز

مخاطب از اجرای تئاتر آزاد در نوروز باخبر است/ نیاز به اطلاع رسانی

مخاطب از اجرای تئاتر آزاد در نوروز باخبر است/ نیاز به اطلاع رسانی

داود فتحعلی بیگی کارگردان و بازیگر تئاتر معتقد است که برای اجرای تئاتر در ایام تعطیلات نوروز، باید پیش از شروع این ایام اطلاع رسانی و تبلیغات انجام شود.

داود فتحعلی بیگی کارگردان، بازیگر و پژوهشگر نمایش های آیینی و سنتی و تعزیه درباره وضعیت اجرای تئاتر در ایام نوروز و جایگاهی که این نوبت اجرایی می تواند داشته باشد، به خبرنگار مهر گفت: به طور حتم نوبت اجرای تئاتر در ایام نوروز می تواند به مانند نوبت اکران نوروزی در سینما دارای اهمیت و جایگاه بالایی باشد. در حال حاضر اطلاع رسانی درست و مناسبی برای اجرای تئاترها در تعطیلات نوروزی انجام نمی شود.

وی یادآور شد: خیلی از تئاترهای آزاد در نوروز اجرا می شوند و پرتماشاگر هم هستند. اطلاع رسانی درستی برای اجرای تئاترهای آزاد شده است و تماشاگر می داند که از روزهای ۲ و ۳ فروردین به بعد می تواند به تماشای این آثار بنشیند. بسیاری از شهروندان تهرانی در ایام نوروز سفر نمی کنند و در تهران هستند و همچنین مسافران از شهرهای دیگر به پایتخت می آیند و در این ایام به تماشای تئاتر می نشینند.

فتحعلی بیگی با بیان اینکه اجرای تئاتر در ایام نوروز نیازمند اطلاع رسانی و تبلیغات مناسب و درست است، اظهار کرد: شاید در تعریف اجرای تئاتر در نوروز به سمت اجرای نمایش های شادی آور نوروزی برویم. شاید بشود نوروز را با اجرای مجموعه ای از نمایش های شادی آور و کمدی که از قدیم در ایام نوروز اجرا می شدند، همراه کرد.

این هنرمند تئاتر تأکید کرد: باید اطلاع رسانی برای اجراهای نوروزی تئاتر پیش از تعطیلات نوروز انجام شود نه اینکه تازه در این ایام اقدام به این کار کرد بخصوص که در تقویم رسمی کشور نیز یک روز به نام روز ملی هنرهای نمایشی ثبت شده است.

وی ادامه داد: ثبت روز ملی هنرهای نمایشی اتفاق مبارک و میمونی است و تمام تئاترهای نوروزی می توانند از همان روز اجرا شوند.

فتحعلی بیگی متذکر شد: حیف است که این فرصت اجرای تئاترهای نوروزی را از دست بدهیم.

وی تصریح کرد: باید دست به دست هم بدهیم تا روز ملی هنرهای نمایشی و اجرای تئاتر در نوروز برای مردم جا بیفتد. وزارت ارشاد و شهرداری تهران می توانند هم در زمینه تبلیغات و هم در زمینه حمایت برای تولید آثار نمایشی برای اجرا در ایام نوروز ورود کنند.

کد N1850757

وبگردی