آفتاب

رونق گردشگری نوروزی در تهران با حضور اقوام مختلف ایرانی

رونق گردشگری نوروزی در تهران با حضور اقوام مختلف ایرانی

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران گفت: شهرداری تهران با برپایی ۱۰۰ ایستگاه گردشگری در شهر تهران به استقبال مسافران نوروزی شهر تهران رفته است.

به گزارش خبرگزاری مهر، "دلاور بزرگ نیا" افزود: تهران یکی از شهرهایی است که واقعا نقش و سهم خود را در توسعه گردشگری شهری به خوبی شناخته و شهرداری تهران در این سالها خدمات بسیار ارزنده ای به میهمانان نورروزی ارائه کرده است.

 وی اظهار داشت: فارغ از شناخت تهران به عنوان پایتخت سیاسی کشور، این کلانشهر دارای پیشینه، بافت های تاریخی و محله های قدیمی، بازار ... و به طورکل دارای هویت ویژه ای از عناصر فرهنگی مختص به خود است که خوشبختانه در شهر تهران به خوبی شناسایی شده است.

بزرگ نیا ادامه داد: ستاد نورورزی گردشگری شهرداری تهران با آمادگی کامل جهت پذیرایی از گردشگران نوروزی به استقبال نوروز رفته است و می توان پیش بینی کرد گردشگران و مسافران نوروزی ما با ورود به شهر تهران قطعا سفر خوب و خاطره انگیزی را تجربه خواهند کرد.

به گفته او اداره کل میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری استان تهران با هدف ارائه سفر ارزان در این شهر برای مسافران و گردشگران نوروزی، تسهیلات ویژه ای درز نظر گرفته است. از جمله ارائه تخفیف حداقل ۵۰ درصدی هتل ها برای نیروهای آموزش و پرورش، برای مهمانان نوروزی ۴۰ درصد، همچنین سفرخانه های سنتی نیز بدون دریافت حق سرویس با ۱۰درصد تخفیف خدمات پذیرایی  ارائه خواهد داد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران تصریح کرد: آنچه دستگاه ها و نهادهای مختلف شهری به نمایش می گذارند تلاش برای رسیدن به این باور است که گام به گام به این باور که "صنعت گردشگری یک صنعت فرابخشی است" نزدیک می شویم.

وی همچنین به همکاری های خوب استانداری، هلال احمر و همه دستگاه ها و نهادهایی که در جای جای استان تهران خدمات می دهند، اشاره کرده و تاکید کرد: در این راستا آمادگی شهرداری تهران در ارائه خدمات نوروزی جای قدردانی دارد .

بزرگ نیا در اشاره به ایجاد و پیش بینی زیرساخت های لازم توسعه گردشگری نیز گفت: به هرحال ما باید از خواسته های مسافران نوروزی و اینکه چه نوع خدماتی باید به آنها ارائه شود و گردشگران و مسافران نوروزی نیز چه نکاتی از شهر ما و هویت فرهنگی تاریخی ما را به همراه خود خواهند برد به خوبی کسب اطلاع کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران در پایان اظهار داشت: همچنین حوزه حمل و نقل و خدمات جاده ای و شهری و معرفی جاذبه های شهر تهران در قالب های متفاوت مستند، فیلم یا طراحی ایستگاه های اطلاع  رسانی و رزرواسیون و به طور کل همه آنچه  که در ارائه خدمات و  فعالیت های جشنواره ای و فرهنگی بگنجد تا اوقات خوبی را برای میهمانان فراهم آورد از جمله موارد زیرساختی است که باید به آن توجه داشت.

کد N1848291

وبگردی