آفتاب

مکان و زمان تشییع جنازه داریوش شایگان | چه کسی بر پیکر شایگان، نماز می خواند؟

مکان و زمان تشییع جنازه داریوش شایگان | چه کسی بر پیکر شایگان، نماز می خواند؟

داریوش شایگان متفکر بزرگ ایرانی درگذشت. داریوش شایگان، پس از یک عمر خدمت به فرهنگ و اندیشه ایران، صبح پنج شنبه دوم فروردین ماه، در حالی که دو ماه در کما به سر برده بود، درگذشت. مراسم تشییع جنازه داریوش شایگان از ساعت 9 صبح روز ششم فروردین ماه از محل مرکز دائره المعارف اسلامی برگزار می شود.

داریوش شایگان، نویسنده و فیلسوف معاصر ایرانی که از پنجم بهمن ماه سال جاری به علت سکته مغزی در بیمارستان فیروزگر تهران بستری بود، درگذشت.
این خبر را علی دهباشی مدیرمسئول و سردبیر ماهنامه «بخارا» و از دوستان نزدیک داریوش شایگان صبح امروز از طریق صفحه شخصی خود در فضای مجازی اعلام کرد.
شایگان متولد سال ۱۳۳۱ در تهران بود ی پس از اخذ مدرک دکترا در رشته هندشناسی در سال ۱۳۴۷ به ایران بازگشت و به تحقیقات خود پیرامون ادیان به‌ویژه ادیان هندی ادامه داد.

آثار داریوش شایگان


از جمله آثار وی می‌توان به آسیا در برابر غرب، ادیان و مکتب‌های فلسفی هند، تصوف و هندوئیسم، افسون زدگی جدید، هویت چهل تکه و تفکر سیار،   زیر آسمان‌های جهان،   بت‌های ذهنی و خاطره‌های ازلی،  سرزمین سراب‌ها،  انقلاب دینی چیست؟، آمیزش افق‌ها بینش اساطیری،  پنج اقلیم حضور،  در جستجوی فضاهای گمشده و فانوس جادویی زمان اشاره کرد.

تشییع جنازه داریوش شایگان


مراسم تشییع پیکر داریوش شایگان صبح روز ششم فروردین ماه از محل مرکز دایره المعارف بزرگ اسلامی برگزار می‌شود. این مراسم از ساعت 9 صبح برگزار خواهد شد.
حجت الاسلام و المسلمین دکتر سید مصطفی محقق داماد از پژوهشگران و اساتید به نام حوزه علمیه و دانشگاه، بر پیکر داریوش شایگان نماز خواهد خواند.
داریوش شایگان نویسنده و اندیشمند معاصر صبح روز دوم فروردین ماه و پس از بیش از دو ماه بستری شدن در بیمارستان درگذشت.
وی پنجم بهمن ماه گذشته به دلیل ضایعه مغزی در بیمارستان فیروزگر تهران بستری بود.
سایت آفتاب، درگذشت این فیلسوف بزرگ ایرانی را به همه ایرانیان، حتی آنان که شایگان را نمی شناسند، تسلیت می گوید!
کد N1848094

وبگردی