آفتاب
از هفته آینده؛

ایران در پنجاه و پنجمین دوره نمایشگاه کتاب بلونیا شرکت می‌کند

ایران در پنجاه و پنجمین دوره نمایشگاه کتاب بلونیا شرکت می‌کند

جمهوری اسلامی ایران در پنجاه و پنجمین دوره نمایشگاه کتاب بلونیا (۶ تا ۹ فروردین ۹۷) شرکت می‌کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران، پنجاه و پنجمین دوره نمایشگاه کتاب بلونیا با حضور جمهوری اسلامی ایران از ۶ تا ۹ فروردین سال آینده در ۶ سالن و در محل نمایشگاه‌ بلونیا آغاز به کار می‌کند.

این نمایشگاه که به صورت تخصصی در حوزه کودک و نوجوان برگزار می‌شود، از سال ۱۹۶۲ آغاز و در بهار هر سال در شهر بلونیای ایتالیا در فضایی به مساحت بیست هزار مترمربع برگزار می‌شود.

در آخرین دوره، بیش از ۱۲۸۰ غرفه‌دار و ۲۶ هزار و ۷۰۰ بازدیدکننده از ۱۰۰ کشور به همراه ۷۲۰ روزنامه‌نگار از ۴۰ کشور در این نمایشگاه حضور داشتند و حدود ۲۰۰ کنفرانس و ۶ نمایشگاه مجزا هم در حوزه کتاب و تصویرگری، در دلِ این نمایشگاه برپا شد.

نمایشگاه کتاب کودک بلونیا مهم‌ترین رویداد بین‌المللی درحوزه نشر کتاب کودک و صنعت چندرسانه‌ای است که در آن، نویسندگان، تصویرگران، آژانس‌های ادبی، دارندگان مجوز و پروانه فیلم، فعالان صنعت چاپ، کتاب‌فروشان و کتابداران گرد هم می‌آیند تا به خریدوفروش حق کپی‌رایت بپردازند.

در این نمایشگاه فروش مستقیم کتاب وجود ندارد و نمایشگاه صرفاً برای نمایش کتاب است نه فروش کتاب. چین به‌عنوان مهمان ویژه در این دوره از نمایشگاه حضور دارد.

غرفه ایران، همانند سال‌های گذشته توسط موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران برپا می‌شود و در آن بیش از ۳۵۰ عنوان کتاب در حوزه‌های کودک و نوجوان از ۶۲ ناشر و ۲۸۰ نویسنده به معرض نمایش گذاشته می‌شود.

انتشارات «سوره مهر»، «انجمن زنان ناشر» و انتشارات «طوطی» نیز به‌صورت مستقیم آثار منتخب خود را درغرفه ایران عرضه می‌کنند. نمایش و معرفی کتاب‌های ایرانی، اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری، برگزاری ورک شاپ تصویرگری، برگزاری نشست‌ها و سخنرانی‌های تخصصی نشر و کتاب ازجمله برنامه‌های حضور ایران در این دوره از نمایشگاه است.

بر اساس این گزارش، در همین راستا طرح حمایت از ترجمه و انتشار کتاب ایرانی در بازار جهانی نشر نیز در محل غرفه ایران معرفی می‌شود. نمایش و معرفی کتاب‌های مشمول طرح «گرنت» ازجمله برنامه‌های حضور ایران در پنجاه و پنجمین دوره نمایشگاه کتاب بلونیا است.

در این دوره حسن عامه‌کن، امیر شعبانی پور و رضا دالوند از راه‌یافتگان به کاتالوگ تصویرگری بلونیا و پریا لرستانی، حسن اسماعیلی طاهری برندگان خلق کتاب تصویری و فرهاد حسن‌زاده کاندید جایزه «هانس کریستین اندر سن» با حمایت موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران به این نمایشگاه می‌روند.

کد N1846611

وبگردی